معاون بانوان استانداری:

تحقق اشتغال پایدار مستلزم حمایت از بانوان است

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۲:۲۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۰۴۵۲
تحقق اشتغال پایدار مستلزم حمایت از بانوان است
مریم بیدخام معاون بانوان استانداری قزوین تحقق اشتغال پایدار را در گرو حمایت از بانوان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین که برای بررسی مسائل و مشکلات واحد تولیدی شرکت تعاونی و صنایع دستی ظریف پرشین لیا در این شرکت حاضر شده بود ضمن بازدید از این شرکت و قرارگرفتن در جریان وضعیت ارائه تسهیلات طرح رونق تولید و بیمه ای به آن حمایت از بانوان را مستلزم تحقق اشتغال پایدار دانست.

بیدخام در این بازدید بیان کرد: با حمایت از بانوان توانمند قزوین جهت تشکیل و توسعه شرکت تعاونی صنایع دستی استان می توان به سطح اشتغال پایدار دست یافت.

وی افزود: صنایع دستی علاوه بر اینکه کارکرد فرهنگی دارد باعث معرفی استان در حوزه گردشگری می شود که در کنار آن اشتغالزایی، رونق اقتصادی و کاهش آسیب های اجتماعی را نیز در پی خواهد داشت.

مشاور استاندار در امور بانوان ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای سنتی زمینه را برای اشتغالزایی و کارآفرینی فراهم می کند و همچنین بیانگر مفاهیم ارزشمند فرهنگی و بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی-ایرانی به جهان است.

در ادامه این بازدید محبوبه منفرد مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا اظهار کرد: این شرکت در سال 1389 با مجوز سازمان صنایع دستی در زمینه تولید و نقاشی ظروف کریستال به روش صنایع دستی و با همکاری چند نفر از هنرمندان این صنعت فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد.

منفرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 48نفر به صورت سنتی در این شرکت جهت امر تولید، تراش و نقاشی ظروف کریستال مشغول به فعالیت می باشند.

وی هدف از تاسیس این شرکت را قطع وابستگی به محصولات مشابه خارجی و ایجاد اشتغال برای جوانان و هنرمندان رشته صنایع دستی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا افزود: فرآیند تولید این محصول به صورت دستی بوده و با استفاده از مواد اولیه مرغوب و تکنولوژی روز دنیا و پشتوانه هنر ایرانی محصولاتی تولید و عرضه می شود که از کیفیت، درخشندگی و زیبایی بالایی برخوردار هستند.

محبوبه منفرد مدیرعامل شرکت تعاونی ظریف پرشین لیا انتخاب به عنوان مدیر نمونه و کارآفرین برتر کشوری طی سالیان متوالی را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

شرکت مذکور با تولید انواع ظروف سنتی زمینه اشتغال 200نفر را فراهم کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز