معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

سالانه ۲۶ هزار میلیارد ریال شرکت های آب و فاضلاب شهری و بین ۶ تا هفت هزار میلیارد ریال نیز شرکت های آب و فاضلاب روستایی زیان دهی دارند

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۰:۰۴:۵۸
کد خبر: ۴۹۰۶۲۳
سالانه ۲۶ هزار میلیارد ریال شرکت های آب و فاضلاب شهری و بین ۶ تا هفت هزار میلیارد ریال نیز شرکت های آب و فاضلاب روستایی زیان دهی دارند
پاکروح در تبریز گفت: به اعتبارات و کمک های مردمی نیاز داریم زیرا زیرساخت ها در خیلی از شهرها و روستاها تامین نشده و تحریم ها نیز مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اما خوشبختانه با اتفاقات خوبی که پس از برجام روی داده امیدوار به بازگشت وضعیت اعتبارات دولتی به شرایط عادی و طبیعی هستیم.

معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این شرکت سالانه 33 هزار میلیارد ریال از بابت بهای تمام شده خدمات و مبلغ دریافتی از مشترکان زیان دهی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، شاهین پاکروح در همایش دو روزه معاونان مالی، پشتیبانی و منابع انسانی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور در تبریز اظهار کرد: در بهترین شرایط، تنها 40 درصد بهای تمام شده خدمات از مردم دریافت می شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس نیز سالانه 26 هزار میلیارد ریال شرکت های آب و فاضلاب شهری و بین 6 تا هفت هزار میلیارد ریال نیز شرکت های آب و فاضلاب روستایی زیان دهی دارند.

وی افزود: یکی از وظایف در حوزه معاونت های مالی، مدیریت بر هزینه هاست از این رو این شرکت به دنبال ایجاد رویکرد بهتر و چابکی بیشتر در سیستم بوده و مدیریت بر هزینه های اقلام نیز از مصادیق آن است.

پاکروح گفت: در موضوع قراردادهای حجمی نیز که به قراردادهای پیمانی در خصوص بهره برداری از تاسیسات مربوط است باید نظارت مالی، فنی و اقتصادی را به گونه ای انجام دهیم که در کنار کیفیت، راندمان اقتصادی طرح ها نیز ارتقا یابد.

وی به اهداف برگزاری این همایش 2 روزه در تبریز نیز اشاره کرد و گفت: در این همایش در موضوعات مختلف مالی و تخصصی در مورد آب و فاضلاب بحث و تبادل نظر می شود.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به خدمات پایدار از جمله اهداف شرکت های آب و فاضلاب در امر تامین آب بهداشتی مردم است که مباحث اقتصای، درآمد و هزینه ها و رویکرد سرمایه گذاری مبتنی بر تفکر اقتصادی از عوامل موثر در این امر است.

وی همچنین به کمبود اعتبارات در بخش آب و فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: به اعتبارات و کمک های مردمی نیاز داریم زیرا زیرساخت ها در خیلی از شهرها و روستاها تامین نشده و تحریم ها نیز مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده اما خوشبختانه با اتفاقات خوبی که پس از برجام روی داده امیدوار به بازگشت وضعیت اعتبارات دولتی به وضعیت عادی و طبیعی هستیم.

وی افزود: اتکا به منابع تعریف شده در قانون، جذب سرمایه گذاری خارجی و استفاده از مکانیزم های قانونی از اهداف این شرکت در جبران کمبود اعتبارات است.

پاکروح همچنین به توجه ویژه دولت و مجلس به روستاها در سال گذشته و اختصاص 100 میلیون دلار به مجتمع های روستایی اشاره کرد و گفت: این اعتبارات عمرانی به 940 مجتمع روستایی در سراسر کشور اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز