طرح خدمات زمستانی دستگاه های امدادی و اجرایی استان البرز

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۱:۰۴:۴۱
کد خبر: ۴۹۰۸۵۳
طرح خدمات زمستانی دستگاه های امدادی و اجرایی استان البرز
طرح خدمات زمستانی دستگاه های امدادی و اجرایی استان البرز روز چهارشنبه با انجام رزمایش با حضور مسئولان در شهرکرج آغازشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، رئیس پلیس استان البرز دراین رزمایش که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزارشد، گفت: دراجرای طرح زمستانی ، تیم های گشت محسوس و نامحسوس پلیس راه به صورت شبانه روزی در جاده های این استان مستقر می شوند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: دراین طرح برای رفع موانع ترافیکی، امداد و نجات و کمک به مسافران در مواقع نیاز، ادارات راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده ای، استانداری ، شهرداری ، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی ، هواشناسی، رسانه ها ، امداد خودرو و سایر سازمان های مرتبط مشارکت دارند.

وی با اشاره به نقش مهم نیروی های امدادی درراه های استان البرز خاطرنشان کردکه با همکاری مردم ازابتدای سال جاری تاکنون سه درصد تصادف های فوتی استان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز به دلیل اینکه شاهراه ارتباطی 14 استان کشور است ازابتدای سال جاری تاکنون 332میلیون و 257هزارو 404تردد درراه های این استان انجام شده که این استان به عنوان پرتردد ترین استان کشور است .

وی گفت: میانگین روزانه تردد درراه های البز یک میلیون و 350 هزار وسیله نقلیه است و آمار تردد هرخط عبور درساعت نیز میانگین یک هزارو 460 خودرو ثبت شده که می طلبد با توجه به این شرایط برنامه ریزی های مدون و دقیق تری انجام شود.

وی افزود: با تعامل و همکاری دستگاه های امدادی وخدماتی دراستان البرز شاهد همکاری خوبی در بخش امدادرسانی هستیم.

کامرانی صالح یادآورشد: در اجرای طرح زمستانی با رانندگان خودروهای فاقد زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن بدون اغماض برخورد قانونی می شود و از ادامه حرکت آنها جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از افزایش امکانات و تجهیزات پلیس راه استان در طرح زمستانی خبر داد و گفت: پلیس امسال با بکارگیری تجهیزات و امکانات موجود و اعمال قانون و محدودیت های خاص برای تردد خودروها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن تلاش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری مردم با پلیس و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی موجب کاهش تلفات رانندگی خواهد شد.

رئیس پلیس البرز یادآورشد: دراجرای طرح زمستانی 100 تیم عملیاتی درصحنه حضور خواهند داشت و 10 تیم نظارتی نیز دراجرای این طرح همکاری دارند .

وی افزود: درمهندسی ترافیک اقدامات خوبی دراستان البرزانجام شده اما نیازمند اقدامات موثر تری خواهیم بود.

وی گفت: ازابتدای سال جاری تاکنون آمار تصادفات منجر به فوت 19 درصد، تصادف منجر به جرح47درصد و تصادفات خسارتی 9 درصد کاهش یافته است.

وی ، افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد جاده ها و ترافیک احتمالی، رسیدگی سریع به حوادث جاده ای و امدادرسانی به موقع به مسافران و در راه مانده از اهداف مهم اجرای این طرح زمستانی است.

طرح زمستانی دستگاه های امدادی تا 25 اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

استان البرز دارای یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز