مدیرعامل شرکت راه آهن خبر داد:

راه اندازی قطار ریل باس در قزوین

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۳:۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۹۱۳۱۲
راه اندازی قطار ریل باس در قزوین
سعید محمدزاده از راه اندازی قطار ریل باس در قزوین و برقی شدن راه آهن تهران- قزوین- تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن کشور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین با اعضای کمیسیون عمران مجلس که در سالن باغستان جهادکشاورزی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در صورت تامین ۵۰۰میلیارد تومان جهت برقی شدن مسیر ریلی تهران- قزوین -تبریز سرعت قطار تا ۲۰۰کیلومتر افزایش خواهد یافت.

محمدزاده افزود: در دولت تدبیر و امید توسعه شبکه ریلی به عنوان اولویت خدمات حمل و نقل مورد توجه است و امیدواریم با تامین اعتبار مناسب زمینه دو خطه و چهارخطه شدن مسیرهای ریلی قزوین فراهم شود.

وی ادامه داد: ظرفیت مسیر ریلی تهران به سمت غرب کشور، قزوین به زنجان و تبریز در راستای جوابگویی به مسافران متعدد این محورها ضروری است.

این مقام مسوول تصریح کرد: تاکنون مسیر تهران به کرج دو خطه شده و خط سوم و چهارم این مسیر هم در دستور کار قرار دارد که امیدواریم عملیات چهار خطه شدن این مسیر بزودی تکمیل شود.

محمدزاده گفت: عملیات زیرسازی خط دوم مسیر کرج به قزوین نیز در حال اجراست که ۶۰کیلومتر از آن زیرسازی شده که با تکمیل آن در هر ۱۵دقیقه می توان شاهد عبور یک قطار بود.

وی عنوان کرد: در مسیر ریلی قزوین به تهران امکان و ظرفیت راه اندازی ریل باس با قابلیت تردد قطارهایی با سرعت ۱۶۰ تا ۲۰۰کیلومتر وجود دارد.

این مقام مسوول اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز آمادگی داریم تا مسیر ریلی تهران تا تبریز را برقی کنیم که در این صورت سرعت عبور قطار تا ۲۰۰کیلومتر قابل افزایش است.

محمدزاده یادآور شد: اجرای این پروژه بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که با تحقق آن می توان شاهد ایجاد تسریع در عبور و مرور بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز