مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور:

برای حل کمبود آب قزوین اقدام می کنیم

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۳:۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۹۱۳۱۴
برای حل کمبود آب قزوین اقدام می کنیم
حمیدرضا جانباز گفت: باتوجه به نگاه ویژه دولت به تامین آب برای حل کمبود این نعمت الهی در قزوین اقدام می کنیم.

به گزارش خبرگزاری  برنا از قزوین، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در سالن باغستان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه بودجه تامین آب شرب روستایی در قانون برنامه بودجه سال96 با افزایش 5برابری مواجه شده که با استناد به آن می توان نسبت به تامین آب شرب استان هایی مانند قزوین امیدوار بود.

جانباز با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب قزوین در بخش های مختلف تاکید کرد: علیرغم همه این ظرفیت ها این استان با چالش هایی نیز مواجه است که باید برای حل آنها اقدام کرد.

وی یادآور شد: نگاه دولت به تامین آب، محیط زیست و توسعه شبکه ریلی جدی است و خوشبختانه برای ایجاد مجتمع های آب روستایی از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی پیش بینی شده که با تخصیص آن بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور بیان کرد: در بودجه سال آینده از محل اعتبارات تملک دارایی برای تامین آب وضعیت بهتری داریم و می توان امیدوار بود طرح های بیشتری در این حوزه عملیاتی شود.

جانباز گفت: با افزایش اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی در لایحه بودجه زمینه اجرای طرح های عمرانی و آبرسانی فراهم می شود.

وی تبیین کرد: کمیسیون عمران مجلس می تواند برای تعیین ردیف بودجه و اجرای طرح های فاضلاب به شهرداری ها کمک کند.

این مقام مسوول تهدید و بحران آب را در سال آینده هم جدی دانست و گفت: پیش بینی هواشناسی بیانگر آن است که در تابستان سال آینده ضمن گرم شدن چند درجه ای هوا با کمبود بیشتر منابع آبی مواجه خواهیم شد که صرفه جویی و اجرای طرح های آبرسانی برای مقابله با این بحران ضروری است.

جانباز افزود: امیدواریم با تصویب بودجه های مورد نیاز برای شرکت های آبفای شهری و روستایی در موقع مناسب و قبل از هرگونه بحرانی در راستای اجرای طرح های توسعه برای تامین نیازهای مردم اقدام مناسب صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز