قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور:

وابستگی شهرداری ها به درآمدهای ساخت و ساز کاهش می یابد

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۳:۳۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۱۳۲۵
وابستگی شهرداری ها به درآمدهای ساخت و ساز کاهش می یابد
خلیل راحتی گفت: با تلاش و برنامه ریزی دولت جهت افزایش درآمد شهرداری ها شاهد کاهش وابستگی این نهاد به درآمدهای ساخت و ساز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، خلیل راحتی قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان با کمیسیون عمران مجلس که در سالن باغستان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: لایحه درآمدهای پایدار شهرداری ها که از سوی دولت برای ارائه به مجلس در دست بررسی است کاهش وابستگی مدیریت های شهری به درآمدهای حوزه ساخت و ساز را به دنبال خواهد داشت.

راحتی با بیان اینکه در حال حاضر 40 تا 50درصد درآمد شهرداری ها به حوزه ساخت و ساز وابسته است یادآور شد: در این لایحه پیش بینی شده وابستگی درآمد شهرداری ها به بخش ساخت و ساز ظرف مدت 10سال به 4درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به قرار داشتن شهرداری ها در تنگناهای مالی اضافه کرد: این وضعیت باعث توجه به ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه مدیریت شهری می شود.

قائم مقام سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور ابراز کرد: امیدواریم لایحه مدیریت شهری واحد و درآمدهای پایدار هرچه زودتر از سوی دولت به مجلس ارائه شود تا با تبدیل آن به قانون، شهرداری ها بتوانند توان بیشتری برای جذب و ایجاد منابع مالی داشته باشند و بهتر به شهروندان خدمت رسانی کنند.

نظر شما