در راستای احیای موقوفات صورت گرفت؛

بهره برداری از ساختمان تجاری و اداری ابوترابی

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۵:۲۷:۰۶
کد خبر: ۴۹۱۳۷۱
بهره برداری از  ساختمان تجاری و اداری ابوترابی
طی مراسمی ساختمان موقوفه تجاری و اداری ابوترابی در استان قزوین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین،مراسم افتتاح و بهره برداری از ساختمان موقوفه تجاری و اداری ابوترابی همزمان با آخرین روز از هفته وقف و با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین،حجت الاسلام ابوترابی از واقفان این ساختمان و مهندس خانلری رییس بنیاد توسعه موقوفات و مجری این طرح برگزار شد.

ساختمان تجاری و اداری ابوترابی تحت عنوان موقوفه عباس ابوترابی فرد، عباس طهرانچی و شاه سلطان حسین با نیت اسکان و کمک به ایتام و مستمندان و هزینه های سه بقعه متبرکه امامزاده حسین(ع)،امامزاده اسماعیل(ع) و چهار انبیاء(ع) در زمینی به مساحت 1000 مترمربع و  337مترمربع زیربنا در سه طبقه ساخته شده است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در آیین بهره برداری از ساختمان اداری تجاری ابوترابی باتوجه به اشتغالزایی این طرح گفت: در حین اجرای این پروژه برای بیش از 14نفر به صورت مستقیم و 90نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده و از طرفی هم با اتمام آن حداقل 10شغل ثابت ایجاد می شود که در عرصه اقتصاد مقاومتی می تواند حائز اهمیت باشد.

حجت الاسلام ابوترابی یکی از واقفان این ساختمان هم در این مراسم درباره اهداف خود از انجام این کار گفت: اهمیت وقف برکسی پوشیده نیست تاجایی‌که انجام این کار را با شهادت در راه خدا و گذشتن از جان و یکی از عالی ترین مصادیق معامله با خدا دانسته‌اند.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: حتی در برخی مواقع گذشتن از مال برتر از گذشتن از جان است که در همین راستا تصمیم به مشارکت در احداث این ساختمان جهت یاری ایتام و مستمندان برای اسکان آنها گرفتم.

وی ورود اوقاف به احیای موقوفات را اتفاق مبارکی دانست و گفت: اهتمام اوقاف نسبت به احیا و بازسازی موقوفات از مصادیق روایات و یکی از کارهای حسنه است که آثار بسیار خوبی دربردارد و باید به خاطر این امر از این اداره کل به عنوان شریک کمک به مستمندان تشکر کرد.

مهندس "خانلری" رییس بنیاد توسعه موقوفات و مجری این طرح هم در این مراسم بیان کرد:زمین ساختمان اداری تجاری ابوترابی در سال93 به این بنیاد تحویل داده شد که با تدابیر اندیشیده شده امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

مهندس خانلری درباره بنیاد توسعه موقوفات هم توضیح داد: بنیاد توسعه موقوفات در سال 64 با نیت احیای موقوفات و بروزرسانی آنها تاسیس شد که امور مربوطه از طریق مدیریت پیمانی یا اجرای طرح توسط اوقاف یا جذب سرمایه گذار انجام می شود.

اوقاف2

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز