وزیر بهداشت:

سیستان و بلوچستان رشد خوبی از لحاظ بهداشت و درمان داشته است

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۱۴:۰۴:۰۵
کد خبر: ۴۹۱۵۷۴
سیستان و بلوچستان رشد خوبی از لحاظ بهداشت و درمان داشته است
وزیر بهداشت گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استانهای مورد توجه دولت در بخش بهداشت و درمان است و در این رابطه طی سالهای اخیر رشد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ،

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در سفر به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان سراوان افزود: احداث چندین طرح عمرانی و بهداشتی در سطح استان سیستان و بلوچستان و راه اندازی چندین مرکز شاخص درمانی از اولویت های وزارت بهداشت در این منطقه است.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: یکی از بهترین بیمارستان های کشور تا پایان دولت یازدهم در شهرستان سراوان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیمارستان سراوان یکی از طرح های مهم کشور است که تا پایان این دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از بهترین بیمارستان های کشور را در سراوان خواهیم داشت و در کنار این بیمارستان به زودی مجتمع آموزش عالی سلامت نیز راه اندازی خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: وجود دو همسایه در مرزها با این استان باعث انتقال برخی از بیماری ها به سیستان و بلوچستان و پس از آن به کل کشور می شود بنابراین هدف اصلی ما این است که کل استان را زیر پوشش شبکه بهداشت ببریم که البته کار بسیار دشواری است.

وزیر بهداشت گفت: تعداد پایگاه ها و مراکز بهداشتی، زایمان ها، تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار در استان افزایش یافته و از سوی دیگر تعداد سزارین ها کاهش یافته است که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: سیستم بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان به برکت انقلاب اسلامی ایران از شرایط خوبی برخوردار است که این رشد قابل باور نیست.

وی افزود: برخی شاخص های سلامت در این استان بهتر از مناطق دیگر است اما در برخی از شاخص ها نقاط کوری وجود دارد که نیاز به رفع نقص ها و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی داریم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز جمعه در ابتدای ورود به فرودگاه سراوان مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سراوان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شماری دیگر از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم محلی قرار گرفت.

دکتر هاشمی در این سفر چهار روزه به سیستان و بلوچستان علاوه بر بازدید و افتتاح طرح های بهداشتی درمانی سه دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی استان قرار است اعمال جراحی چشم را در درمانگاه چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در قصرقند انجام دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز