استاندار لرستان خبر داد :

ضرورت تکمیل تونل اسپژ را به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان سلسله

۱۳۹۵/۰۹/۱۹ - ۱۴:۴۶:۴۵
کد خبر: ۴۹۱۶۰۰
ضرورت تکمیل تونل اسپژ را به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان سلسله
استاندار لرستان گفت :تونل اسپژ را به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان سلسله عنوان کرد و افزود: این تونل فاصله این شهرستان را با تهران، صد کیلومتر کمتر می‌کند

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،هوشنگ بازوند  در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت در استان لرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: وام 18 درصدی برای بخش خصوصی به صرفه نیست، ما می‌خواهیم سرمایه در گردش از یک سال به دو سال برسد که تا الآن امکان‌پذیر نبوده که این موضوع یک چالش است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استقبال خوبی از سرمایه‌گذاران آی.سی.تی می‌کند، اظهار داشت: جای هولدینگ‌های سرمایه‌گذاری در این بخش در لرستان خالی است و این خلاء احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سلسله و دلفان جز یازده شهرستانی هستند که در شورای اجتماعی به عنوان شهرستان‌هایی که دارای مشکلات بیکاری و نبود زیرساخت‌ها هستند شناخته شده‌اند، افزود: 36 پروژه اقتصاد مقاومتی با اعتبار 108 میلیارد تومان در شهرستان سلسله در حال انجام است و در اجرای این پروژه‌ها از منابع بانکی و تسهیلات عمرانی استفاده می‌شود.

بازوند ادامه داد: برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون 68 میلیارد تومان منابع بانکی پرداخت شده و در این بخش نیز به کمک برای اتمام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان نیاز داریم.

استاندار لرستان بیان کرد: این شهرستان‌ جوانان تحصیل‌کرده و بیکار زیادی دارد و علاوه بر نبود زیرساخت‌های عمرانی و اقتصادی در زیرساخت‌های ICT و IT هم دارای مشکل است.

وی تونل اسپژ را به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان سلسله عنوان کرد و افزود: این تونل فاصله این شهرستان را با تهران، صد کیلومتر کمتر می‌کند و تاکنون بخش‌هایی از آن نیز اجرا شده است اما در حال حاضر با نبود اعتبارات مواجه شده که امیدواریم وزیر راه و شهرسازی مشکلات تخصیص اعتبار این پروژه حیاتی را برطرف کند.

 

بازوند یادآور شد: بخش خصوصی تمایل دارد در این بخش نقش آفرینی کند، برنامه سرمایه‌گذاری اپراتورها در لرستان مشخص نیست.

استاندار لرستان گفت: برای ایجاد اشتغال به کمک بخش خصوصی نیاز است و باید برای بخش خصوصی مشوق‌های لازم وجود داشته باشد که در این رابطه باید تسهیلات کم بهره داده شود.

وی در پایان اظهار داشت: استان لرستان دارای نرخ بالای بیکاری است و با تسهیلات 18 درصدی نمی‌توان مشکل بیکاری آن راه برطرف کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز