پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن چغندرقند در خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۰:۰۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۱۷۷۲
پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۵ هزار تن چغندرقند در خراسان‌جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پیش‌بینی برداشت 35 هزار و 523 تن چغندرقند در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هاشم ولی‌پور مطلق با اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال 786 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌جنوبی زیر‌کشت این محصول قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 35 هزار و 523 تن چغندرقند در خراسان جنوبی برداشت شود، بیان کرد: با احتساب عیار قند 16 پیش‌بینی می‌شود، این محصول بالغ بر 99 میلیارد و 460 میلیون ریال عاید بهره‌برداران کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تعداد بهره‌برداران این محصول در خراسان جنوبی را 1105 نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان قاین با 582 هکتار بیشترین سطح زیر‌کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

ولی‌پورمطلق با اشاره به برداشت 25 هزار و 616 تن چغندرقند از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی در سال گذشته بیان کرد: برداشت این محصول در سال گذشته 71 میلیارد و 720 میلیون‌ریال عاید بهره‌برداران کرده است.

وی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 19 هزار و 507 تن چغندر علوفه‌ای در خراسان‌جنوبی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به مصرف بالای آب در کشت این محصول افزود: در این زمینه در سنوات برنامه‌ ششم اقتصاد مقاومتی کشت پاییزه این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

ولی‌پور مطلق خاطرنشان کرد: در این زمینه امسال مکان‌یابی برای 50 هکتار در سطح خراسان جنوبی صورت گرفته و با شرکت عامل در خراسان رضوی نیز برنامه‌ریزی انجام شده که با توجه به پراکندگی سطح و بعد مسافت بین مبدا و مقصد و در نتیجه مقرون به صرفه نبودن کشت صورت نگرفت.

وی یادآورشد: چغندر تولیدی در خراسان جنوبی علاوه بر تأمین نیاز استان به تربت حیدریه و قزوین نیز صادر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز