استاندار خراسان‌جنوبی خبر داد:

حمایت یک میلیارد تومانی از صنایع‌دستی خوسف و سرایان

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۰:۰۲:۵۸
کد خبر: ۴۹۱۷۷۸
حمایت یک میلیارد تومانی از صنایع‌دستی خوسف و سرایان
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: برای دو شهرستان سرایان و خوسف در نظر داریم که با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید علی اکبر پرویزی شب گذشته (۱۹ آذر) در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در بیرجند با تقدیر از برگزارکنندگان هنرمندان و صنعتگران شرکت کننده در این نمایشگاه اظهارکرد: این نمایشگاه با هدف معرفی و شناساندن فرهنگی غنی و قدیمی ایران اسلامی و ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزش افزوده برای فعالان این حوزه تشکیل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی در خراسان‌جنوبی می‌تواند کمک زیادی به کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال بکند، افزود: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه کمک بیشتری کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: اگر گره کمک‌های فنی و اعتباری به لحاظ قانونی باز شود، کمک‌های بیشتری به این حوزه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در گام نخست برای دو شهرستان سرایان و خوسف در نظر داریم که با اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار از فعالان این حوزه حمایت کنیم، گفت: در شهرستان خوسف حمایت از تولید گل نرگس و در سرایان نیز از تولید سنگ‌های زینتی (هر شهرستان ۵۰۰ میلیون تومان) به صورت بلاعوض حمایت خواهیم کرد. 

پرویزی درخصوص بازاریابی و صادرات صنایع دستی نیز گفت: در این راستا باید سازمان میراث فرهنگی به همراه دیگر سازمان‌ها از جمله کمیته امداد، جهاد کشاورزی، اداره کل کار و دستگاههای اجرایی وابسته وارد شوند. 

وی تاکید کرد: اگر بازاریابی به خوبی انجام نشود به دنبال آن صنایع دستی؛ فروشی نخواهد داشت و گردش مالی با شکست روبرو خواهد شد؛ بنابراین باید بر روی بازاریابی و صادرات کار اساسی شود. 

استاندارخراسان‌جنوبی گفت: باید سلایق مصرف‌کنندگان خارجی را در تولیدات صنایع دستی مدنظر قرار دهیم و همچنین از سویی دیگر، میراث فرهنگی با وزارت امور خارجه ارتباط قوی‌تری برقرار کند. 

وی با اشاره به اینکه باید زمینه حضور گردشگران خارجی در تمامی مناطق و استان‌های کشور فراهم شود، افزود: حضور گردشگران خارجی و خرید آنها از صنایع دستی موجب می شود که تولیدکننده به ذائقه مخاطب آگاهی پیدا کند و تلاش کند که در همان راستا تولید کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز