رشد ۱۵.۵ درصدی اعتبارات عمرانی استانی آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۱:۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۹۱۸۰۵
رشد ۱۵.۵ درصدی اعتبارات عمرانی استانی آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶
رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از رشد 15.5 درصدی اعتبارات عمرانی استان آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال 1396 خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، ناصر حضرتی با بیان اینکه استان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ از لحاظ اعتبار استانی در رتبه دهم کشور قرار دارد، گفت: اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال آینده ۲۹۱۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان های کشور در مقایسه با اعتبار مصوب سال جاری، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۹۶ اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانهای کشور مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

حضرتی افزود: علاوه بر اعتبارات استانی، مبلغ ۸۸۷۰۰ میلیارد ریال نیز در قالب قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته برای استان های کشور پیش بینی شده که نسبت به اعتبار مصوب سال ۱۳۹۵ حدود ۵ درصد رشد نشان می دهد. رییس سازمان برنامه و بودجه استان، سهم آذربایجان غربی از این ردیف اعتباری را ۳۹۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مجموع بودجه هزینه ای استان های کشور با ۱۷.۵ درصد رشد نسبت به سال جاری مبلغ ۸۸۲۲۴ میلیارد ریال پیش بینی شده است، افزود: از این اعتبار ۵۸ درصد مربوط به حقوق و مزایای پرسنلی (با ۲۵ درصد رشد) و ۴۲ درصد نیز به سایر اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی استانی استان های کشور (با ۸ درصد رشد) می باشد..

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گفت : مجموع اعتبارات هزینه ای آذربایجان غربی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ معادل ۳۳۶۰ میلیارد ریال شامل ۲۰۳۶ میلیارد ریال مربوط به حقوق و مزایای مستمر و ۱۳۲۴ میلیارد ریال مربوط به سایر اعتبارات هزینه ای می باشد

حضرتی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۶ کل اعتبار هزینه ای استان نسبت به رقم مصوب سال ۱۳۹۵ نشان دهنده رشد ۱۷ درصدی بوده و بخش مربوط به حقوق و مزایای مستمر استان نیز از ۲۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته برخوردار است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه درآمدهای استانی مجموع استان های کشور در لایحه بودجه ۹۶ با رشد ۹.۴ درصدی نسبت یه رقم مشابه سال جاری معادل ۸۴۸۸۲۴ میلیارد ریال پیش بینی شده، گفت: درآمدهای عمومی استانی آذربایجان غربی نیز در لایحه بودجه سال۹۶ معادل ۱۰۰۴۴ میلیارد ریال پیش بینی شده که نسبت به درآمد مصوب سال جاری حدود ۸ درصد رشد داشته و رتبه ۱۶ کشوری را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان با اشاره به پیش بینی اعتبار۱۰۰۰ میلیارد ریالی در لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور برای آذربایجان غربی اعلام کرد: این ردیف ویژه اعتباری برای اولین بار در دولت تدبیر و امید و با پیگیری های استاندار محترم و سازمان برنامه و بودجه استان و با موافقت دکتر نوبخت به منظور ارتقاء شاخص های توسعه استان در نظر گرفته شده و یکی از نکات برجسته این لایحه برای آذربایجان غربی می باشد.

گفتنی است؛ لایحه بودجه سال آینده کشور توسط دکتر روحانی در حالی برای بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شده که در آن بودجه کل کشور معادل ۱۰۸۵هزار میلیارد تومان با حدود ۱۱ درصد رشد نسبت به سال گذشته پیش بینی شده است. ۳۴ درصد از این رقم مربوط به بودجه عمومی کل کشور و ۶۶ درصد از آن مربوط به بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز