تجدید عهد دانشجویان کشور با امام زمان (عج) در قم

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۰:۴۷:۴۹
کد خبر: ۴۹۱۸۱۲
تجدید عهد دانشجویان کشور با امام زمان (عج) در قم
همزمان با سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) جمعی از دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور عصر جمعه با حضور در شبستان امام علی (ع) مسجد مقدس جمکران قم میثاق نامه تجدید عهد با امام زمان (عج) را همخوانی کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نماینده ولی فقیه در دانشگاه اسلامی هنر در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان پیشتاز برنامه های مختلف فرهنگی از جمله اعتکاف و پیاده روی اربعین هستند، اظهار داشت: آئین تجدید پیمان با امام زمان (عج)نیز از جمله برنامه هایی است که از چند سال گذشته همزمان با روز نهم ربیع الاول برگزار شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با بیان اینکه دانشجویان باید این روز را جزو برنامه کاری خویش قرار دهند و ضمن ارزیابی عملکردهای گذشته با توکل بر امام زمان(عج) چشم انداز روشنی را برای آینده خود تعریف کنند، افزود: دانشجویان باید در این روز در حضور امام زمان (عج) گزارش کار بدهند چون الهاماتی خواهد شد، و موانعی که بر سر راه آنان است برداشته می شود.

وی اضافه کرد: فعالیت در عرصه مهدویت فقط اختصاص به کانون های مهدوی ندارد، بلکه هر فردی که در بسیج و یا تشکل سیاسی و یا حتی یک انجمن علمی نیز کار کند از آنجا که هدف او آباد کردن مملکت امام زمان است، در حقیقت در مسیر آن حضرت قدم برداشته چرا که عمران و آبادی زمین یکی از ویژگی های اصحاب و یاران امام است.

پناهیان همچنین ویژه برنامه های مهدویت را جدی ترین مراسم های مذهبی کشور توصیف کرد، و افزود: اهمیت این مراسم از عزاداری های امام حسین (ع) نیز بیشتر است چون سوگواری برای امام حسین(ع) مربوط به واقعه ای در گذشته و بیشتر جنبه تاریخی دارد، اما آئین های مهدوی نوعی آینده نگری و حرکتی به سوی آینده محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین حرکت هایی که برای امام زمان (عج)صورت می گیرد را نیز با ارزش تر از سایر حرکت های معنوی مانند اعتکاف عنوان کرد، و افزود: ولایت مهمتر از عبادت و نماز خواندن است، از این رو گرامیداشت ایامی مانند نهم ربیع که با موضوع امام زمان(عج) ارتباط دارد، نیز مستقیما به موضوع ولایت پرداختن است.

پناهیان با تاکید بر اینکه اعتلای نام حضرت ولیعصر موجب حاکمیت دین در جهان می شود، افزود: با همه توجهی که جامعه به امام زمان دارد، ولی هنوز به مقدار کافی معرفت و شناخت لازم در جامعه جاری نشده غافل از آنکه تنها راه حل مشکلات سیاسی و اقتصادی توجه به موضوع مهدویت است.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) با تمام ابزار زندگی ما مرتبط است، افزود: این در شرایطی است، که ما در رابطه با شناخت مکتب آن حضرت هنوز در کلاس اول هستیم و الفبای مهدویت را تبلیغ می کنیم.

پناهیان با اشاره به نقش دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته کشور نسبت به آگاهی بخشیدن به جامعه در خصوص مهدویت، افزود: اگر دانشجویان در این زمینه به صورت جدی ورود پیدا کنند، مسجد مقدس جمکران سال بعد در چنین روزی شاهد حضور میلیون ها زائر از همه کشور و جهان خواهد بود.

وی همچنین با اذعان به اینکه من از مرکز تخصصی مهدویت گله مند هستم، گفت: این مرکز اگر مسئولیت خود را ارتقای معارف مهدوی در جامعه می داند، درک جامعه از مهدویت باید خیلی بیشتر از این باشد.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم حرف های قدیمی که بوی کهنگی می دهد، در مورد امام زمان(عج) مطرح شود، گفت: هنوز به یک جوان گفته می شود اگر گناه نکنی امام زمان ظهور می کند، ولی این حرف کاملا تکراری است چرا که در دوره طاغوت، دوره قاجار و زمان های گذشته نیز گفته شده از این رو باید هر سخنی را ابتدا سنجید سپس مطرح کرد و حرف های قدیمی در مورد امام زمان هر چند صحیح باشد باید کنار گذاشته شود.

این مراسم به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ترتیب یافته بود.

نهم ربیع الاول سال 260 هجری قمری امام حسن عسگری (ع) یازدهمین امام و پیشوی شیعیان بوسیله معتمد خلیفه عباسی به شهادت رسید، و بدین ترتیب دوران امامت و غیبت صغری امام زمان آغاز و تا بیش از 70 سال به طول انجامید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز