نماینده مجلس:

بزرگترین آفت عرصه تعلیم و تربیت کشور نگاه ابزاری به آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۱:۳۰:۲۰
کد خبر: ۴۹۱۸۵۲
بزرگترین آفت عرصه تعلیم و تربیت کشور نگاه ابزاری به آموزش و پرورش است
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین آفت عرصه تعلیم و تربیت کشور نگاه ابزاری به آموزش و پرورش است.

محمد جواد کولیوند روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، افزود: آموزش و پرورش به دلیل تربیت نیروی انسانی که مهمترین سرمایه هر کشوری محسوب می شود، برخوردار است.

وی اظهار کرد: این دستگاه عظیم در تربیت و پرورش دانش آموزان که آینده سازان ایران اسلامی هستند، مسئولیت سنگین و خطیری را بر عهده دارد.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند آموزش و پرورش در کشور، خاطرنشان شد: این نهاد مهم در جامعه نباید دستخوش مسائل حزبی و سیاسی شود.

نماینده مردم کرج، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی : ورود مسائل سیاسی و حزبی به آموزش و پرورش یک آفت است زیرا مهمترین رسالت کارکردی این مجموعه را تعلیم و تربیت تشکیل می دهد.

کولیوند گفت : نگاه ابزاری به آموزش و پرورش موجب می شود تا عملکرد کاری این نهاد مهم که محور اصلی رشد و توسعه کشور را رقم می زند کاهش یابد.

وی مدارس را کانون آگاهی بخشی و تربیت نسل آینده کشور دانست و یادآور شد: بدنه آموزش و پرورش نباید بواسطه بروز مسائل حزبی و سیاسی آسیب ببیند زیرا این آفت آسیب های جدی مادی و معنوی به عرصه تعلیم و تربیت کشور وارد می کند.

وی کارایی ، اثر بخشی و سلامت آموزش و پرورش کشور را منوط به پیشگیری از آفت های ناشی از نگاه ابزاری به این مجموعه مهم و تاثیر گذار در رشد و تعالی کشور ذکر کرد.

این نماینده حمایت و پشتیبانی ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی از آموزش و پرورش را ضروری دانست و اظهار کرد: عرصه تعلیم و تربیت کشور نیاز به نگاهی مهربان تر دارد تا زمینه ارتقاء رشد این مجموعه با توجه به توانمندی ها و قابلیت های ویژه ای که دارد فراهم آید.

کولیوندگفت: نگاه ابزاری به آموزش و پرورش در کشور باید حذف شود زیرا این مجموعه مهم رسالتی خطیر را بر عهده دارد که باید در برابر هرگونه آفت زدگی سیاسی و حزبی ایمن شود.

وی بیان کرد : آموزش و پرورش کشور با مشکلات خاصی در فرآیند تعلیم و تربیت مواجه است که نیاز به همدلی همه مدیران ارشد کشوری و استانی دارد.

وی در ادامه به وضعیت خوب عملکرد کاری - اجرایی آموزش و پرورش در البرز اشاره کرد و افزود: این مجموعه مهم در این استان که جمعیت دانش آموزی آن با جمعیت کل تعداد زیادی استان های کشور برابری می کند نیاز به حمایت ویژه دارد تا مشکلاتش کاهش و مرتفع شود.

نظر شما