رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبر داد:

انجام ۸۰ پژوهش توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی در دوره چهارم / یک سوم طرح‌ها و لوایح شورای اسلامی شهر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع می‌شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۰ - ۱۱:۴۶:۴۳
کد خبر: ۴۹۱۹۰۷
انجام ۸۰ پژوهش توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی در دوره چهارم / یک سوم طرح‌ها و لوایح شورای اسلامی شهر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع می‌شود
رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در طول دوره 3 ساله فعالیت شورای چهارم بیش از 80 پژوهش توسط مرکز پژوهش‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هادی اعظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این مرکز از سال 83 به عنوان اولین مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کشور در مشهد آغاز به کار کرد تا بازوی شورا بوده و شبکه مسائل شهر را شناسایی و نیازهای پژوهشی اعضای شورای اسلامی شهر را پاسخ دهد.

وی افزود: برگزاری کنفرانش، همایش و نشست‌های علمی از جمله فعالیت‌های این مرکز بوده و همچنین به عنوان رییس دو ساله مرکز پژوهش‌های شوراهای اسلامی کشور انتخاب شده‌ایم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: این مرکز ماموریت انتشار نظرات کارشناسی و کارگروه‌های تخصصی را نیز دارد که تاکنون 15 کتاب در حوزه مدیریت شهری به چاپ رسانده‌ایم.

اعظمی با اشاره به ارسال 13 هزار ایمیل و 6 هزار مکتوب شامل تجاب موفق جهانی در حوزه مدیریت شهری برای افراد مرتبط تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها یکی از ماموریت‌های اصلی ما است که هشتمین دوره از کنفرانس مدیریت شهری به صورت بین‌المللی در اردیبهشت‌ماه سال 96 برگزار خواهد شد.

وی گفت: برگزاری این کنفرانس با اجلاسیه شهرداران جهان اسلام از سلسله برنامه‌های سال 2017 در یک روز هم‌پوشانی دارد تا بتوانیم از سخنرانی این شهرداران در کنفرانس مدیریت شهری نیز استفاده کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: بنا داریم تا اساسنامه این مرکز را تغییر داده و نظارت کارشناسی در مورد طرح‌ها و لوایح شورا ارائه دهیم که در همین راستا طی چندماه گذشته بالغ بر 40 نظر کارشناسی در مورد طرح‌ها و لوایح ارائه شده است.

اعظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک سوم طرح‌ها و لوایح به مرکز پژوهش‌ها ارجاع می‌شود، خاطرنشان ساخت: در چند ماه گذشته گروه‌های پژوهشی راه‌اندازی شده‌اند که روسای 50 درصد از این گروه‌ها، روسازی کمیسیون‌های تخصصی می‌باشند؛ امیدواریم روزی بتوانیم مانند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم نظریات مرکز پژوهش‌های شورا را در طرح‌ها و لوایح ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: سلسله نشست‌های شهر اندیش نیز از هفته آینده با موضوعات مختلف برگزار می‌شود به طور کلی از ابتدای فعالیت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد تاکنون بالغ بر 300 پژوهش انجام شده است که 80 مورد از این تعداد در دوره سه ساله دوره چهارم بوده است.

وی با اشاره به حمایت حدود سه میلیون تومانی مرکز پژوهش‌ها از پایان نامه‌های دانشجویی ارشد مرتبط با مدیریت شهری اضافه کرد: براساس پژوهش انجام شده حدود 50 تا 60 درصد پژوهش‌های انجام شده در این مرز اجرایی شده و بازخورد مثبت داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز