آیت‌الله علوی گرگانی:

همه مردم نیاز به شنیدن موعظه‌های بزرگان دارند

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۲:۴۴:۲۲
کد خبر: ۴۹۲۳۳۷
همه مردم نیاز به شنیدن موعظه‌های بزرگان دارند
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: همه نیاز به موعظه دارند، اما این گونه نیست که موعظه‌ها بر روی همه افراد اثر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله محمد علی علوی گرگانی امروز در دیدار ائمه جماعات سادات استان با تاکید بر ضرورت توجه به موعظه اظهار کرد: همه به موعظه نیاز دارند و باید اساتیدی را پیدا کنید که آن‌ها شما را موعظه کنند.

وی ادامه داد: همیشه در درون انسان یک جنگ و جدالی وجود دارد و شیطان سعی می‌کند که انسان را فریب بدهد و انسان همیشه در معرض وسوسه‌های شیطان قرار دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: خداوند به انسان گفته است که همیشه باید مراقب باشد و نباید خدا را فراموش کند، اگر خداوند انسان را به حال خودش واگذار می‌کرد، انسان به سرعت گرفتار می‌شد و در آن صورت انسان خودش را ملامت می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جایگاه موعظه در قرآن اظهار کرد: هر انسانی نیاز به موعظه دارد، بزرگترین موعظه برای متقین را در قرآن می‌بینیم و خداوند در این کتاب آسمانی انسان‌های با تقوا را موعظه کرده است.

وی ادامه داد: همه نیاز به موعظه دارند، اما این گونه نیست که موعظه‌ها بر روی همه افراد اثر داشته باشد، موعظه‌ای بهتر از قرآن نداریم، اما این کتاب آسمانی هم می‌گوید که قرآن برای همه افراد اثربخش نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: موعظه خداوند بر روی همه افراد هم اثر ندارد، مگر اشخاصی که قلب گیرا داشته باشند، آن‌ها باید در پای موعظه‌ها بنشینند و نفس چنین افرادی پذیرای موعظه است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت کمک از خداوند برای اثربخش شدن موعظه‌ها اظهار کرد: باید از خداوند بخواهیم که گوشی به ما بدهد که فراگیر مطالب باشد و موعظه‌ها هم در دل ما قرار بگیرد تا بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید پای سخن بزرگان نشست، البته بزرگانی که خودشان اهل عمل باشند و نشستن پای صحبت چنین بزرگانی خودش عبادات است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: باید به درگاه خداوند دعا کنیم که از خطاها دور باشیم و بتوانیم که سخن ائمه معصومین(ع) را به مردم برسانیم، باید از خداوند بخواهیم که گوش فراگیری داشته باشیم تا بتوانیم مواعظ اهل‌بیت(ع) را فرابگیریم.

 

نظر شما