امام جمعه اهل سنت بیرجند:

با الگوگیری از سیره پیامبر(ص)، به تزکیه نفس بپردازیم

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۰۸:۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۹۲۶۵۴
با الگوگیری از سیره پیامبر(ص)، به تزکیه نفس بپردازیم
امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: تزکیه نفس یکی از بهترین عبادات است و باید با الگو گرفتن از سیره پیامبر(ص)، به تزکیه نفس از رذایل اخلاقی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، مولوی غلام حیدرفاروقی امروز (21 آذرماه) در نشست مشترک اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران تشیع و تسنن بیرجند با اشاره به اینکه باید راه و روش پیامبر(ص) را در زندگی پیاده کنیم، افزود: خداوند پیامبر را برای امر به تلاوت قرآن، آشنایی مردم با قرآن، پاک کردن جامعه از شرک و کفر و آموختن حکمت مبعوث کرد.

وی افزود: تزکیه نفس یکی از بهترین عبادات است و باید با الگو گرفتن از سیره پیامبر(ص)، به تزکیه نفس از رذایل اخلاقی بپردازیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن به اهمیت تزکیه نفس اشاره و در سوره شمس، ۱۱ مرتبه به تزکیه سوگند یاد کرده است.

مولوی فاروقی با اشاره به اینکه تزکیه مهم ترین دستوری است که در آیات مختلف قرآن به آن اشاره شده است، ادامه داد: بنابر آیات قرآن، کسی که نفسش را از نقاق پاک نسازد، از زیانکاران است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نفس، شیطان، دنیا و مخلوقات انسان را از خدا دور می‌کنند، باید همواره در امورات زندگی مورد توجه باشند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه شیطان از طریق مختلف انسان را به گناه دعوت می‌کند، خاطرنشان کرد: باید همه مسلمانان با استفاده از تزکیه نفس، با این دشمن بزرگ بجنگند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز