توضیحات فرماندار نقده در خصوص جابجایی تابلوی بلوار حجت الاسلام حسنی در این شهرستان

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۰۸:۴۹:۰۷
کد خبر: ۴۹۲۷۰۰
فرماندار نقده دلایل برداشتن تابلو خیابان حجت الاسلام حسنی را اعلام کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، طرح نامگذاری بلواری در نقده به نام حجت الاسلام حسنی در سال ۹۴ در شورای نامگذاری معابر و خیابان های این شهر مطرح، تصویب و مورد موافقت فرمانداری قرار گرفت اما شهرداری در سال ۹۵، مصوبه را به اشتباه در خیابان شهدا اجرایی کرد فلذا با توجه به برخی مطالب منتشره در فضای مجازی در خصوص این جابجایی، فرامرزی فرماندار این شهرستان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، توضیحاتی را در این خصوص و برای شفاف سازی موضوع ارائه نمود که در ادامه آمده است:

آقای فرماندار اولین شائبه ای که در فضای مجازی مطرح شد بحث فشار نماینده شهر بر روی شما و همراهی جنابعالی در برداشتن تابلو خیابان حجت الاسلام حسنی بود، تائید می کنید؟

در وهله اول باید بگویم که نصب تابلو نه به بنده ارتباط دارد و نه آقای حسین زاده در این باره با من گفت و گویی داشته است. ارگان ناظر بر اجرای مصوبات شورای شهر، طبق قانون فرمانداری است و زمانی که در شورای نامگذاری مصوبه ای گذرانده می شود، بر طبق قانون روند اجرایی آن نیز آغاز می شود.

طرح نام گذاری یک خیابان به نام حجت الاسلام حسنی، در سال ۹۴ در شورای نامگذاری مطرح، تصویب و مورد موافقت فرمانداری قرار گرفته اما شهرداری در سال ۹۵، مصوبه را به اشتباه در خیابان شهدا اجرایی کرده است.

در آن زمان این سوال را مطرح کردیم که چرا تابلو خیابان شهدا برداشته شده است؟ مگر نامی با مسماتر از شهدا داریم؟ ما به دنبال آن هستیم که فرهنگ شهادت را روز به روز گسترش دهیم. با پیگیری شهردار سابق (فتحی پور) مشخص شد که مسئول اجرای مصوبه دچار اشتباه شده است. این را هم خود جناب شهردار (فتحی پور) به بنده گزارش دادند.

دومین شائبه ای که مطرح شد این است که شهرداری باید محل تابلو را تعویض می کرد اما اینکار توسط نیروهای فرمانداری انجام شده است.

از مدعیان می خواهیم، اگر مستنداتی دراین زمینه دارند آنرا منتشر کنند.  در کنار آن، فرمانداری آنقدر شان خود را پایین نمی آورد که بیاید محل تابلو خیابانها را عوض کند. این تابلو در زمان شهردار سابق برای اصلاح محل آن برداشته شده است اما اینکه آقایان چرا به یکباره و با ایجاد چنین شائباتی در فضای مجازی دست به تخریب می زنند، خود جای سوال است.

عده ای به دنبال ایجاد تنش در جامعه هستند اما ما با تمام توان در تلاش هستیم تا این همدلی و صفا و صمیمت در جامعه باقی بماند. ما موظفیم هر آنچه که قانون می گوید به آن عمل کنیم.

با توجه به نقش بی بدیل حجت الاسلام حسنی در برقرار امنیت در شهرستان نقده و علاقه قلبی مردم به ایشان آیا فکر نمی کنید که باید جای بهتری برای نامگذاری خیابانی به نام ایشان برگزیده می شد؟

در شورای نامگذاری، فرمانداری یک عضو دارد و یک رای. در جلسه ای هم که برای تصویب انتخاب خیابانی به نام حجت الاسلام حسنی  برگزار شده است نماینده فرمانداری نیز رای مثبت داده است. من هم معتقدم که باید مکان بهتری انتخاب شود اما ببنید که اگر در جلسه مخالفت می کردیم حاشیه سازان چه می کردند! حالا هم که موافقت کرده ایم و باید هم به دلیل نقشی که مجاهد نستوه حجت الاسلام حسنی در برقراری امنیت در منطقه داشته است خیابانی به اسم ایشان در شهر وجود می داشت، مشاهده می کنید  که حاشیه سازان چه می کنند.

گفتنی است شورای نامگذاری معابر و خیابانهای شهرستان نقده در سال ۹۴ برای نام گذاری خیابانی در این شهرستان به نام مجاهد نستوه غلامرضا حسنی مصوبه ای می گذراند اما جای گذاری اشتباه تابلو در محل نصب و سپس تغییر محل تابلو بعد از چند ماه حاشیه ساز شد و عده ای در فضای مجازی با انتشار مطالب غیرواقع تلاش داشتند این حاشیه ها را به نماینده نقده و فرماندار این شهرستان نسبت دهند.

توضیحات رئیس شورای اسلامی نقده در رابطه با موضوع جابجایی تابلوی بلوار حجت الاسلام حسنی

علوی رئیس شورای اسلامی نقده نیز در خصوص موضوع مذکور توضیحاتی را ارائه نمود که در ادامه آمده است:

 به خاطر حضور ارزشمند حجت الاسلام حسنی در دوران انقلاب وبه ویژه حوادث سال ۵۸ نقده همکارانمان در شورای شهر پیشنهاد کردند که خیابانی به نام آقای حسنی در شهر نام گذاری شود. چون قصدمان این نبود که نام یک خیابان را حذف و جایگزین کنیم منتظر شدیم تا یک خیابان جدید ایجاد شود.

همکاران در شورای اسلامی شهرپیشنهاد دادند از فلکه ولایت (سه راهی اشنویه) تا خروجی شهر از مسیر جاده حیدر آباد به نام این مجاهد نستوه نامگذاری شود. سپس شهردار سابق (فتحی پور) پیشنهاد جدیدی را در کمیسیون فرهنگی مطرح می کند و بدون اینکه مصوبه تغییر داده شود تابلو در ابتدای بلوار شهدا در فلکه شهرداری نصب می گردد. اینکار برای ارج نهادن به خدمات حجت الاسلام حسنی انجام میگیرد اما بر خلاف مصوبه بود.

برخی از مردم شهر به ما مراجعه کردند و گفتند که چه علتی دارد که نام خیابان شهدا را حذف کردید؟ بعد از کش و قوس های فراوان و ورود استانداری به ماجرا کار به شورای نظارت بر کمیسیون نامگذاری که ریاست آن با فرماندار است محول شد.

فرماندار هم تماس گرفت و خواهان اجرای مصوبه شد. جابه جایی هم لازم بر اساس مصوبه کمیسیون نامگذاری، در حدود یک یا دو ماه پیش انجام پذیرفت. تابلو هم در محل خودش نصب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز