معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان خبرداد:

استقرار یونیت سیار دندانپزشکی برای فعالیت در مدارس استان لرستان

۱۳۹۵/۰۹/۲۲ - ۱۳:۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۹۲۸۷۱
استقرار یونیت سیار دندانپزشکی برای فعالیت در مدارس استان لرستان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای ارتقاء شاخص سلامت به ویژه بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان ، 15یونیت سیار دندانپزشکی در مدارس استان استقرار یافت

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان،  فرید بهرامی پوسیدگی دندان و مشکلات لثه را یکی از مشکلات جدی دانش آموزان برشمرد و افزود : به منظور پیشگیری از بیماری های دهان و دندان 26واحد فعال دندان پزشکی  از اول آذر ماه سال جاری  تا اردیبهشت ماه سال 96  فعالیت خود را برای خدمات رسانی مطلوب به حداقل 4هزار دانش آموز ادامه خواهند داد . 

وی تصریح کرد : این طرح با  چهار رویکردآموزش ،پیشگیری ، ارائه خدمات درمانی و مطالعه بازخورد خدمات ارائه شده  انجام می‌شود.

بهرامی ادامه داد :  اولین اقدام در این طرح  آموزش به معلمان و دانش‌آموزان و بهدا از آن  کار پیشگیری از خرابی دندان‌ها و معاینه آنها  دنبال می شود .

وی اضافه کرد : سومین اقدام ارائه خدمات درمانی از طریق تیم‌های سیار به مدارس و چهارمین کار نیز نیز مطالعه این خدمات است یعنی اینکه چقدر این طرح در ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان تاثیر داشته است.

سرپرست  اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش لرستان هم  به اجرای این طرح در شهرهای خرم آباد ،نورآباد ،الیگودرز و کوهدشت اشاره کرد و گفت :    استفاده از روش های پیشگیری به طور یقین می تواند از هزینه های گزاف درمان های دندانپزشکی و عواقب از دست دادن دندان های شیری و دائمی در سنین پایین جلوگیری نماید.فرشاد بازوند در ادامه ارائه خدمات دندان پزشکی را  به داش آموزان در این طرح رایگان خواند و گفت : ارتقای شاخض سلامت دانش آموزان در سنین کودکی می تواند به سلامت عمومی جامعه کمک شایان توجهی کند . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز