امروز رخ داد ؛

زیر گذر سرداران لطفی با حضور استاندار گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۵:۵۱:۱۷
کد خبر: ۴۹۳۵۱۴
زیر گذر سرداران لطفی با حضور استاندار گیلان مورد بهره برداری قرار گرفت
زیرگذر سرداران شهید لطفی رشت با حضور استاندار گیلان ،شهردار رشت ،اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولین و مردم به بهره برداری رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان،زیرگذر سرداران شهید لطفی رشت با حضور استاندار گیلان ،شهردار رشت ،اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولین و مردم به بهره برداری رسید

اسماعیل حاجی پور عضو شورای شهر رشت گفت: این پروژه نتیجه تصویب شورا و تلاش اجرایی شهردار است و از مردم این منطقه و همه‌ی شهروندانی که از این مسیر رفت‌وآمد می‌کردند به دلیل طولانی شدن پروژه عذرخواهی می‌کنم .

این عضو شورای شهر رشت توضیح داد: به دلیل مشکلات فنی پروژه  طولانی شد چون نمی‌خواستیم قبل از اتمام کامل، پروژه افتتاح شود.‌

حاجی پور تصریح کرد :   باید قبل از شروع کار به تمام جوانب و مشکلات احتمالی بی اندیشیم تا پروژه‌ها با تاخیر به بهره‌برداری نرسد.

این عضو شورا افزود: امیدوارم در پروژه‌های دیگر شهر برای ما شرمساری ناشی از تاخیر نزد شهروندان ایجاد نشود.

 

* به سبب برخی  مشکلات زیر ساختی و زیباسازی هزینه پروژه به هشت و نیم میلیارد تومان رسید

محمد علی ثابت قدم شهردار رشت نیز در مراسم افتتاح این زیرگذر ضمن تشکر از سعه صدر مردم و همکاری پلیس راهور اظهار داشت : از پلیس راهور که در طول این پروژه  چه در این مسیر و چه مسیرهای دیگری که به واسطه این پروژه دچار تشدید ترافیک شدند ،الزاماتی به وجود آوردند تقدیر و تشکر داشته باشیم .

وی اضافه کرد :تاریخ قرارداد این پروژه بیش از دو سال قبل منعقد شده بود و مقرر بود که این پروژه ظرف 16 تا 18 ماه به اتمام برسد که دلایل فنی و مشکلات مربوط به بحث زیر ساختی از علت های عمده تاخیر در پروژه بوده است .

  ثابت قدم خاطر نشان کرد :

طراحی نرده ها از معماری بافت شهری سنتی سرچشمه می گیرد که آن نیز به پروژه باز آفرینی بر می گردد که در منتهی الیه سمت چپ این زیر گذر ،آغاز مسیر بازآفرینی ما با پل طبیعت اختلاط پیدا می کند و مبتنی است بر معماری اسلامی که مسیر حرم خواهر امام رضا (ع) تا دانای علی را به عنوان یک مسیر مذهبی تداعی می کند .

وی افزود :بافت مجاور زیر گذر هم بر همین مبنا در نظر گرفته شده و سعی گردیده تا به ویژگیهای سنتی و فرهنگی توجه شود .

وی  هزینه پروژه را شش و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و گفت :غیر از هزینه اجرای پروژه بالغ بر دو میلیارد تومان ، هزینه تغییرات متناسب با تغییرات زیر ساختی را داشتیم و شاید یکی از دلایل اصلی تاخیر این پروژه علی رغم  تاکیدات و پیگیری های معاونت محترم عمرانی استانداری گیلان ؛عدم وجود مدیریت واحد شهری باشد .

شهردار رشت تصریح کرد :  این موضوع باعث شده به دلیل لوله گاز برون شهری که از زیر این مسیر عبور می کند و موضوعات زیر ساختی نظیر برق ، آب و فاضلاب و مسیر فیبر نوری که شبکه دیتا بیس استان نیز به آن متصل بوده موضوعاتی است که هم هزینه هایی را برای شهرداری داشته و هم شهروندان را به لحاظ اتلاف اوقات عملا تحت شعاع بهره برداری پروژه قرار داده است .

ثابت قدم اذعان داشت : در بحث جابجایی زیر ساخت ها ،جابجایی فاضلاب ، نور پردازی و برق ، آبنما ، دیوارگذاری و سنگفرش ، مبلمان شهری، آجر چینی  و سنگ برای معماری  و بقیه موارد مجموع هزینه ی این پروژه را به هشت و نیم میلیارد تومان رسانده است .

شهردار رشت گفت : در ابتدای سال 94 ،این پروژه حدودا 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ما پس از آن علی رغم مشکلات سعی کردیم تا پروژه را در ظرف زمانی خود به پایان برسانیم .

وی ادامه داد :از اعضای محترم شورای شهر ،همکاران شهرداری ،سعه صدر مردم عزیز تشکر می کنم و از همراهی دولت و استانداری محترم نیز بابت تعامل و همکاری در بحث مسایل زیر ساختی قدردانی می نمایم .

* مدیران شهری اختلافات وتعارضات خود را رسانه ای نکنند

در ادامه استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از زیر گذر سرداران شهید لطفی رشت در جمع مسوولین و مردم اظهار داشت : خرسندیم که در هفته وحدت هفته ی میلاد پیامبر مهررو مهربانی توانستیم به عنوان خدمتگزاران به مردم ،خدمت شایسته ای را ارزانی کنیم .

دکتر محمد علی نجفی با اشاره به وحدت میان شیعه و سنی در استان گیلان گفت :در استان گیلان 130 هزار نفر اهل تسنن وجود دارد و با وحدت و همراهی در کنار شیعیان زندگی می کنند و استان گیلان با این همزیستی و تعامل جز استانهای الگوساز در کشور است و در کشور مثال وحدت و هماهنگی در عرصه های مختلف می باشد .

وی افزود : گیلانی ها همیشه در کشور مثال زدنی هستند و شهر رشت به واسطه قدمت و تاریخ و مفاخر خود باعث افتخار است .

استاندار گیلان عنوان کرد :آن چیزی که برای خدمتگزاران مردم می ماند همان خدمت صادقانه است که پایدار خواهد بود و من از مدیریت شهری می خواهم که فرصت ها را برای مردم دو چندان کنند .

نجفی خاطر نشان کرد : یکی از مشکلاتی که وجود دارد استان گیلان جز سومین استان پر تراکم کشور است و به همین جهت بنده در خصوص محدودیت اعتباری استان گیلان تعرض می کنم و همیشه عرض من این است که استان گیلان دو و نیم میلیون نفر مسافر را در خود دارد و استانی است که به طور متوسط 5 میلیون جمعیت را بردوش می کشد .

وی خاطر نشان کرد : سهم استان گیلان اما 5 میلیون لحاظ نمی شود و در خصوص شهر رشت نیز همین گونه است .

نجفی اضافه کرد : شهر رشت جز دومین شهر پر تراکم کشور می باشد و این نشان می دهد که باید در خدمات رسانی مشکلاتی داشته باشیم و پروژه های ما به خاطر تغییرات زیر ساختی به تعویق بیافتد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بخش اعظمی از درآمد های دولت به سبب تحریم تحقق نیافت گفت : بحث تحریم و کاهش قیمت نفت سبب شد تا درآمدهای دولت تحقق پیدا نکند اما خوشبختانه با فضایی که دولت محترم و علی الخصوص وزارت امور خارجه با هدایت عالمانه مقام معظم رهبری شکل گرفت امروز صادرات نفت از 900 هزار بشکه به دو میلیون و 350 هزار بشکه رسیده است

استاندار گیلان افزود : امروز کشور ایران سهم عمده ای در اوپک دارد و به نوعی سیاست گذار است در حالی که چهار سال قبل در اوپک ایران را از نظر صحبت و اندیشه جایی نداشت .

وی اضافه کرد : هر چقدر تولید و سهم صادرات کشور بیشتر شود حرف ما گویاتر خواهد بود .

نجفی عنوان کرد : امروز تمام مکاتبات و مذاکرات کشور بر اساس دانش فنی است و این بسیار بارز است که هواپیما باید خریداری شود چون جان و امنیت مردم برای این دولت مهم است.

وی با بیان تذکرات و انتظارت خود به اعضای شورای شهر و شهردار  در بخش مدیریت شهری گفت  : در بحث سرمایه گذاری حتما باید از بخش خصوصی بهره گیری شود ؛ اعضای شورای شهر و شهردار محترم حتما باید با هم تعامل و تفاهم کنید و فضایی برای شهر رشت فراهم کنید که سرمایه گذار ورود کند و احساس ناامنی نکند و این تصور ایجاد نشود که اختلافی بین شما وجود دارد .

نجفی تاکید کرد : اختلافات در درون صحن شوراست نیازی نیست که رسانه ای شود .بحث ها باید در داخل خانواده باشد .

وی ادامه داد :باید سرمایه گذار جذب کنیم و دنیا از این برهه گذشته است .

استاندار گیلان در خصوص آسفالت خیابان و معابر اظهار داشت : در این خصوص نگرانی هایی وجود دارد که بحق هم هست .از صدا و سیما می خواهم اگر چاله های شهر را به تصویر می کشد خدمات مدیریت شهری را هم عنوان کند .

نجفی ادامه داد : نگرانی های مردم در این زمینه بعضا جدی است و حتما باید رسیدگی شود .

وی خاطر نشان کرد :در تمامی لحظه هایی که ما مسوولین در خدمت مردم هستیم باید فضای همدلی و همراهی را فراهم کنیم .

گزارش از ماریا اخوان ماسوله

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز