مدیرکل آموزش‌وپرورش استان لرستان تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس / شرکت بیش از ۲۰۰هزار دانش آموز در برنامه هاو فعالیت های قرآنی مدارس استان

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۲:۳۷:۰۷
کد خبر: ۴۹۳۸۱۰
ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس / شرکت بیش از ۲۰۰هزار دانش آموز در برنامه هاو فعالیت های قرآنی مدارس استان
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت قرآن بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس تاکید کرد و گفت : ترویج فرهنگ قرآنی ضمن اینکه دانش آموزان را در برابر تهاجم نرم فرهنگی بیمه می کند ، دستیابی به اهداف کلان تعلیم و تربیت را تسهیل خواهد کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،دکتر گودرز کریمی فر به شرکت بیش از 200هزار دانش آموز در برنامه هاو فعالیت های قرآنی مدارس اشاره کرد و گفت : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای قرآنی و دینی دارد .

وی خاطر نشان کرد :  در چشم‌انداز نظام آموزش عمومی قرآن کریم  باید به تقویت ایمان و گرایش دانش آموزان  به قرآن و عترت،توانایی قرائت  و درک معانی و مفاهیم  قرآنی ،التزام به تدبر در آیات قرآن کریم و انس با قرآن توجه بنیادین شود . کریمی فر تصریح کرد : استفاده از آموزه های علمی مربوط به روش های یاددهی - یادگیری و نیز بهره گیری از تجربه های معلمان علاقه مند، در آموزش بهینه قرآن به دانش آموزان می تواند مؤثر باشد.

وی در ادامه به حساسیت تعلیم و تربیت قرآنی اشاره کرد و افزود : باید متناسب با سن و جنس دانش آموزان مفاهیم و آموزه های قرآنی را هنرمندانه به نسل آینده ساز جامعه آموزش داد .  کریمی فر به فعالیت 15دارالقرآن  درسطح استان اشاره  و تصریح کرد : بیش از 30هزار دانش آموز از برنامه های آموزشی و معرفتی این دارالقرآن ها استفاده می کنند .

 

 

نظر شما