استاندار قزوین تأکید کرد:

برخورد جدی با افرادی که سد راه تولید هستند

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۴:۰۴:۰۴
کد خبر: ۴۹۳۸۸۵
استاندار قزوین گفت: دغدغه اصلی من فعال شدن واحدهای تولیدی و اشتغال است و با تمام توان خود پیگیر این موضوع هستم و در این مسیر هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیرم و به کسانی که موانعی برای تولید ایجاد می‌کنند، به‌شدت برخورد می‌کنم.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ فریدون همتی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: دغدغه اصلی من فعال شدن واحدهای تولیدی و اشتغال است و با تمام توان خود پیگیر این موضوع هستم و در این مسیر هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیرم و به کسانی که موانعی برای تولید ایجاد می‌کنند، به‌شدت برخورد می‌کنم.

وی ادامه داد: مدیران شرکت کنتور سازی در قزوین یک هفته فرصت دارند وضعیت تولید، معوقه حقوق کارگران را مشخص کنند در غیر این صورت سلب صلاحیت می‌شوند.

همتی در این جلسه پس از شنیدن گزارش کارشناسان در خصوص پرداخت نشدن حقوق ۴ ماهه کارگران کنتور سازی خاطرنشان کرد: متأسفانه سوء مدیریت در کارخانه کنتور سازی موجب شده کارخانه‌ای که زمانی از واحدهای تولیدی شاخص بوده امروز تولیدش متوقف‌شده و ۳۰۰ کارگر با بحران موجه شده است.

وی افزود: چندین نوبت با این واحد همراهی کردیم و با تعویق بدهی مالیاتی، بیمه‌ای و سایر هزینه‌ها موافقت کردیم تا این واحد بتواند به چرخه تولید بازگردد اما گویی مدیران آن هیچ تمایلی به تولید ندارند و کارهای دیگر می‌کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: سرنوشت کارگران این واحد برای ما مهم است و بسیار تلاش می‌کنیم این واحد بتواند مشکلات خود را حل کند و بار دیگر اعلام می‌کنیم اگر مدیران این کارخانه با سرعت و تأمین نقدینگی لازم حقوق معوقه دو شرکت خود را پرداخت کنند آماده‌ایم بار دیگر به آن‌ها کمک کنیم تا هم جریمه‌هایشان بخشیده شود و هم مهلت دهیم تا بدهی دولتی را پرداخت کنند.

همتی اضافه کرد: در غیر این صورت موضوع را به دادگاه ارجاع می‌دهیم و برای سلب مسئولیت مدیران فعلی و اعلام ناتوانی آن‌ها اقدام خواهیم کرد تا این واحد به اهلش و یک شرکت دولتی واگذار شود تا بتوانیم آن را احیا کنیم.

استاندار افزود: وقتی ما مدیران بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی را در تنگنا گذاشته‌ایم تا حتی در صورت قوانین دست و پاگیر با تولیدکنندگان همکاری و مساعدت کنند انتظار نداریم برخی سوءاستفاده کرده و برای ما در استان بحران کارگری ایجاد کنند.

وی افزود: در روزهای آینده موضوع را در شورای تأمین استان مطرح کرده و تصمیم نهایی را خواهیم گرفت و هرگز اجازه نمی‌دهیم تا سوء مدیریت به تولید و امنیت استان آسیب بزند.

استاندار در خصوص ترخیص برخی قطعات وارداتی این شرکت در گمرکات کشور هم گفت: به مدیران واحدهای صنعتی استان اعلام می‌کنیم برای این‌که بتوانند از تسهیلات استانی و اختیارات استانداری در حل مشکلات خود استفاده کنند بهتر است ترخیص و صادرات کالای را در گمرک قزوین انجام دهند.

وی تصریح کرد: با همه مشکلات ایجادشده بازهم آمادگی داریم برای ترخیص قطعات موردنیاز این شرکت اقدام کنیم اما این کار منوط به حضور مدیران کنتور سازی و تعهد جدی آن‌ها برای حل بحران ایجادشده و آغاز تولید است.

همتی خواستار اجرای مصوبات جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین شد و گفت: هر دستگاه و بانکی که از اجرای مصوبات سرباز زند با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

استاندار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با عزم جدی و برخورد قاطع با مدیران تلاش می‌کند تصمیمات مقتضی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی را به‌سرعت اجرایی کند در این جلسه نیز با تعامل کامل و در جهت همراهی با تولیدکنندگان استان با فشار مضاعف به مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی همچون گذشته از آن‌ها خواست در مواردی که موانع قانونی وجود دارد با استفاده از اختیارات وزارتخانه‌ای و استناد به مصوبات ستاد تسهیل با صاحبان بنگاه‌های اقتصادی همکاری کنند.

در این جلسه مشکلات ۹ واحد تولیدی با حضور صاحبان آن‌ها مطرح شد و پس از شنیدن دلایل بروز مشکلات و بررسی پیشنهاد کارشناسان برای حل مشکلات معوقات بانکی، بیمه و مالیات، تقسیط، تسهیلات سرمایه در گردش تصمیمات لازم گرفته شد.

 

نظر شما