با حضور ۱۲ استان کشور

جشنواره ملی شبهای یلدایی در ورامین برگزار می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۱۴:۱۲:۴۳
کد خبر: ۴۹۳۸۹۰
جشنواره ملی شبهای یلدایی در ورامین برگزار می شود
اولین جشنواره ملی شبهایی یلدایی با حضور 12 استان کشور در ورامین برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های محلی و بومی شهرستان ورامین گفت: تاریخچه و غنای فرهنگی دشت ورامین در همه ابعاد در  استان تهران و کشور کم نظیر است.

 حمید رضا شاهسون  افزود: در منطقه ورامین و شهرهای همجوار ائین ها و سنت های خاصی با توجه به بافت انسانی  و اجتماعی مردم وجود دارد که برخی از انها به فراموشی سپرده شده است.

 وی حفظ و حراست از فرهنگ ها و سنت ها را بسیار مهم دانست و افزود: نسل اینده باید مانند گذشتگان شاهد اجرای ائین ها و سنت های تاریخی باشند  و نباید این ائین ها و برنامه ها که هدف ان نزدیکی مردم و گسترش کمک و  مهربانی در جامعه بود، فراموش شوند.

 وی به برگزاری جشنواره ملی شبهای یلدایی در ورامین اشاره کرد و افزود: سال گذشته جشنواره شبهای یلدایی با موفقیت در شهرستان ورامین با محوریت جنوبشرق استان تهران برگزار شد و با توجه به استقبال باشکوه مردم امسال این جشنواره در سطح ملی برگزار خواهد شد.

 دبیر اجرایی جشنواره شبهای یلدایی گفت:  این جشنواره با رویکرد ملی با حضور نمایندگان اقوام و عشایر و روستائیان 12 استان کشور با هدف صیانت از ائین ها و فرهنگ های مردم سراسر کشور در ورامین برگزار خواهد شد.

حمید رضا شاهسون افزود:فرمانداری ورامین ،سازمان عشایر استان تهران و فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های محلی و بومی از برگزاری این جشنواره حمایت خواهند کرد و فرماندار ورامین نیز  رئیس جشنواره ملی شبهای یلدایی  است.

 رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های محلی و بومی شهرستان ورامین افزود:این جشنواره از یک دیماه اغاز می شود و تا سوم دیماه پذیرایی مردم استان تهران برای بازدید از گروه ها و ائین های مردم نقاط مختلف کشور به ویژه برنامه های ویژه شب یلدا خواهد بود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز