مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد:

۸۰ درصد خطوط طبق زمان بندی به شهروندان خدمت ارائه می کنند

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۸:۵۰:۵۲
کد خبر: ۴۹۴۱۹۵
۸۰ درصد خطوط طبق زمان بندی به شهروندان خدمت ارائه می کنند
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر 80 درصد خطوط طبق زمان بندی به شهروندان خدمت ارائه می کنند و شاید تنها 20 درصد از اتوبوس ها به دلیل ترافیک بالای برخی از خطوط به موقع به ایستگاه ها نرسند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی اصغر نیشابوری در برنامه زنده تلویزیونی «اشاره» که از شبکه استانی خراسان رضوی پخش شد با اشاره به گستره عظیم خدمات رسانی این مجموعه به مردم اظهارداشت: هم اکنون با بیش از یک هزار و 800 اتوبوس فعال در شهر مشهد در 156 خط اتوبوسرانی به مردم خدمت رسانی می کنیم که این حجم کار جابجایی حدود 20 درصد از شهروندان مشهدی را انجام می دهد.

وی با بیان این که بر اساس قانون برنامه ششم باید بیش از 75 درصد حمل و نقل شهروندان از طریق وسایل حمل و نقل عمومی اعم از قطارشهری، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی صورت پذیرد، عنوان کرد: همچنین سهم ناوگان اتوبوسرانی در این برنامه نیز بیش از 40 درصد است که متاسفانه هنوز در این زمینه فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با اشاره به سهم 22 درصدی تاکسیرانی و 2درصدی قطار شهری در حمل و نقل مسافران درون شهری ابرازتاسف کرد: در حال حاضر حدود 50 درصد حمل و نقل درون شهری مشهد توسط خودروهای شخصی انجام می شود که این موضوع در کنار مسائل ترافیکی صدمه های جدی را به محیط زیست وارد می آورد.

کمبود ناوگان نداریم

وی در واکنش به سوالی در خصوص شمار اتوبوس های برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان مشهدی عنوان کرد: در حال حاضر نه تنها کمبود ناوگان نداریم بلکه در تعدادی از خطوط حدود یک سوم ناوگان خالی است که به نوعی هدررفت منابع به حساب می آید.

نیشابوری یکی از علل به وجود آمدن این مسئله را کمبود خطوط ویژه تردد برای اتوبوس ها دانست و بیان داشت: با اجرای خطوط BRT بخشی از این مسئله تا حدود زیادی حل می شودو

وی با اشاره به فعالیت کامل خط یک BRT بیان داشت: این خط روزانه بیش از 110 هزار را جابجا می کند و این موضوع خود نشان دهنده استقبال بالای مردم از خطوط ویژه است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین با اجرای کامل خط 3 BRT فاصله سفر در این مسیر طولانی از 2.5 ساعت به کمتر از یک ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی از فعالیت 200 دستگاه مینی بوس در 10 خط در شهر مشهد خبر داد و بیان کرد: مترصد وارد کرد مینی بوس های دو درب برای رفاه حال بیشتر مسافران و رفع مشکل اختلاط آقایان و خانم ها در این وسایل نقلیه هستیم.

نیشابوری هزینه تمام شده هر سفر را با اتوبوس بیش از یک هزار و 55 تومان برشمرد و گفت: یک سوم این مبلغ از مردم دریافت می شود و مابقی باید توسط شهرداری مشهد تامین شود و این که گفته می شود بلیت اتوبوس در تهران کمتر از مشهد است به هیچ وجه درست نیست.

ورود 112 اتوبوس جدید

وی همچنین از ورود 112 دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا و بنز در هفته آینده به مشهد خبر داد و اظهارداشت: 100 دستگاه اتوبوس از این تعداد بنز 457 و 12 دستگاه دیگر اتوبوس اسکانیا است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: این اتوبوس‌ها با اعتبار 45 میلیارد تومان خریداری شده که تمام اعتبار آن توسط شهرداری مشهد تامین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف ما استفاده از نظرات شهروندان و مسافران در تصمیم‌گیری‌های کلان سازمان است لذا در خصوص نوع اتوبوس‌های خریداری شده از نظرات شهروندان استفاده کردیم.

نیشابوری بیان کرد: این اتوبوس‌ها دارای استاندارد یورو 3 است و ذرات PL کمتری نسبت به دیگر اتوبوس‌ها تولید می‌کنند لذا باعث کاهش آلودگی هوا خواهند شد.

وی تصریح کرد: این اتوبوس‌ها مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، صندلی‌های روکش‌دار مخمل، سیستم روشنایی مناسب و دیگر امکانات است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه کرد: اتوبوس‌های خریداری شده دارای گیربکس اتوماتیک است که کمترین نوع آلایندگی را در مجموع گیربکس‌های جهان دارد.

وی در خصوص انتخاب رنگ اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: برای خرید این اتوبوس‌ها روانشناسی رنگ انجام شده تا در سطح شهر موجب ایجاد نشاط و شادابی شهروندان شود.

نیشابوری به توزیع این اتوبوس‌ها در خطوط اشاره کرد و گفت: ملاک در خصوص توزیع ناوگان خطوط مختلف میزان تقاضای سفر است و این مهم از طریق تراکنش من‌کارت به دست می‌آید.

وی بیان داشت: از شهروندان درخواست داریم با پرداخت بهای خدمات از طریق من‌کارت جهت ارائه بهترین سرویس‌دهی سازمان اتوبوسرانی را کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز