استاندار خراسان شمالی:

توجه بیشتر به مدیریت منابع آب استان / آب دارد به قطرات پایانی نزدیک می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۲:۴۵:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۲۰۷
توجه بیشتر به مدیریت منابع آب استان / آب دارد به قطرات پایانی نزدیک می شود
معاون سیاسی و امنیتی استاندری خراسان شمالی گفت: بحران آب بسیار جدی است و بنابراین حفظ منابع آبی موجود نیازمند همکاری مستمر دولت ملت است و باید تعریف جدیدی در مصرف از منابع داخلی انجام شود تا بتوانیم به فرهنگ مشترکی از صرفه جویی برسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: امیدواریم با انتقال آب و آبرسانی از سد شیرین دره به شهرستلن بجنورد تا حدودی نگرانی ما کمتر می شود ولی مراقبت از منابع آبی ما باید بیشتر شود . خوشبختانه آب بجنورد هیچ آلودگی میکروبی ندارد و طعم و بوی آن بعلت لای ته سد است که آن هم در دست برطرف شدن است

ایرانی افزود: بحران آب هشداری است که باید جدی گرفته شود و برطرف نمودن آن نیازمند عزم و اراده ملی است.

وی ادامه داد: بحران آب در آینده کشور ایران و خاورمیانه را با مشکلات عمده ای روبرو خواهد نمود چرا که قطرات پایانی ذخایر آب رو به اتمام است و برداشتهای بی رویه از آب طی سالهای گذشته به منابع ما خسارات جبران ناپذیر وارد کرده است.

وی بیان داشت: میزان بارندگی در ایران نسبت به سال گدشته 90 در صد کاهش یافته و همچنین 80 درصد سفره های زیر زمینی آب مصرف شده است.

ایرانی مطرح کرد: تغییر در الگوی مصرف و همچنین استفاده درست از منابع موجود آب متناسب با میزان مصرف و بهره مندی از شیوه های توین در کشاورزی و صرفه جویی در راستای حل بحران آب الزامی است.

معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گفت: مسئله و مشکلات غذایی نیز امروزه از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که برخی کمبودها و نیازها امروزه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی دارد.

محمد تقی ایرانی افزود: تامین غذای سالم از وظایف مهم هر دولت است و باید نسبت به نوع مواد و سلامت غذایی  مردم دقت بیشتر صورت گیرد. استفاده بی رویه از سموم و کود شیمیایی مضر به حال انسان و طبیعت است و باید جلو این تهدید را بگیریم. مردم از بازار مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی و ارگانیک مطالبه کنند و بازار تولید و توزیع ما به سمت تامین غذای سالم برای جامعه باشد .

وی در ادامه اقدامات دولت تدبیر و امید را در سال های اخیر ارزشمند دانست و عنوان کرد: طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان بسیار موثر بوده و دغدغه و نگرانی های مردم در خصوص هزینه های درمانی را به حداقل رسانده است.

ایرانی تاکید کرد: بسیاری از اثرات و نتایج برجام امروزه در حوزه های متخلف اجتماعی و فرهنگی قابل مشاهده است و توانسته اعتماد جهانی نسبت به جمهوری اسلامی را به وجود آورد. فرصت پیش آمده برای جمهوری اسلامی سبب ناراحتی و نگرانی صهیونیسم و استکبار شده است. ما باید ضمن پافشاری بر اجرای تعهد متعاهدین برجام جامعه جهانی را نسبت به عهد شکنی آمریکا مجاب کنیم

وی ادامه داد: خوی استکبار سیتزی دور نمودن مردم از آرمان های انقلاب و امام راحل است و بنابراین ما باید هوشیار باشیم و در چارچوب قانون تابع نظام و سیاست های ابلاغی دولت باشیم.

خدمات دولت در عرصه های مختلف سیاست خارجه و اقتصادی و فرهنگی مطالبه جدی مردم است و امروز جامعه   به صداقت دکتر روحانی اعتماد دارند و امیدشان به توفیقات دولت تدبیر و امید است.

 

نظر شما