مدیر اجرایی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد مطرح کرد:

جوانان در تشکل‌ها فعالیت کنند

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۰۹:۲۷:۳۸
کد خبر: ۴۹۴۲۱۲
جوانان در تشکل‌ها فعالیت کنند
مدیر اجرایی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد، عضویت جوانان در تشکل‌های دارای صلاحیت را مفید و تجربه‌ای قابل تامل برای آنان دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسن موحدیان امروز در هشتمین نشست به صرف یک تجربه گروه مشاوران جوان در تالار قدیم شورای شهر، اظهار کرد:‌ ورود جوانان به تشکیلات دارای صلاحیت می‌تواند آنان را برای پذیرش مسوولیت‌های خطیر آماده سازد و زمینه رشد و تعالی آنان را فراهم نماید.

وی، وجود سلایق مختلف در تشکیلات را نقطه قابل اتکایی دانست و تاکید کرد: عده‌ای بر این باورند که افراد یک گروه و تشکیلات باید دارای تفکر یکسان و همگونی باشند و این را یک مزیت می‌دانند؛ در حالیکه وجود منطق‌ها و استدلالات مختلف در یک گروه می‌تواند منجر به ارتقا و رشد آن مجموعه شود.

این مقام مسوول ادامه داد: در چنین شرایطی، همه باید برای رسیدن به یک هدف مشخصی فعالیت کنند و راهبردی نیز برای نیل به آن هدف تعریف شود. در میان این سلایق و تفکرات مختلف نباید هدف و راهبرد را گم کرد.

مدیر اجرایی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد، منشا اختلافات برخی از تشکیلات را در تعیین راهبردها برشمرد و افزود: آنچه که سبب بروز اختلاف در برخی از تشکیلات می‌شود، تفاوت در نحوه تعیین راهبردهاست. جوانان بدانند راهبردی گره‌گشا به نظر می‌رسد که آنان را از اهداف‌شان دور نکند.

موحدیان با اشاره به ظرفیت‌های نفوذ تشکیلاتی بیان کرد: راستگویی، توسعه محدوده کاری و راهبرد منطقی، از مهم‌ترین ظرفیت‌های نفوذ تشکیلاتی هستند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

وی همچنین در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی نیز عنوان کرد: برای موفقیت در کارهای سیاسی نباید افرادی که متفاوت از ما فکر می‌کنند را حذف کنیم. در این رابطه، کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز مظلوم واقع شده‌اند.

مدیر اجرایی ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: از دیگر مسایل قابل توجه برای موفقیت تشکیلات و سازمان‌ها، حمایت‌های معنوی نهادهای موازی و ذی‌ربط دیگری است که به نوعی با آنها تعامل دارند. این حمایت‌ها بایدبه گونه‌ای باشند که در چهارچوب قوانین و مقررات به مدیران کمک کنند.

موحدیان با اشاره به حمایت‌های معنوی صورت‌ گرفته از مدیران شهری عنوان کرد: در این راستا، فرمانداری مشهد همواره از مدیران شهری حمایت‌های معنوی لازم را فراهم آورده تا ساماندهی مسایل شهری با سهولت صورت گیرد.

وی همچنین اصلاح برخی قوانین را حائز اهمیت و ضروری قلمداد کرد و گفت: باید توجه داشت که قوانین هر چه کمتر، کیفی‌تر و توسعه‌یافته‌تر باشند، به همان اندازه نیز فرایندهای اداری سالم‌تر، تخلفات کمتر و رضایت مردم نیز بیشتر خواهد بود.

 

نظر شما