عزیزپور:

لزوم زمینه حضور ورزشکاران لرستانی با استعداد سنجی ،در بازی‌های آسیایی و المپیک

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۳:۵۰:۲۱
کد خبر: ۴۹۴۲۳۸
لزوم زمینه حضور ورزشکاران لرستانی با استعداد سنجی ،در بازی‌های آسیایی و المپیک
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: زمینه حضور ورزشکاران لرستانی با استعداد سنجی آن‌ها توسط فدراسیون‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی و المپیک فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، علی یاور عزیزپوردر نخستین جلسه تخصصی برنامه‌ریزی جشنواره همگانی استعدادیابی لرستان با اشاره به اهداف این سازمان در تقویت ورزشکاران برای شرکت در مسابقات مختلف اظهار داشت: باید برنامه‌های فعلی ورزشکاران را با استفاده از ظرفیت‌های موجود گسترش داد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری برنامه‌های ورزشی حتی در نبود منابع مالی افزود: در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادیابی درزمینهٔ سن متفاوت است و این تفاوت به دلیل تجهیزات و شرایط تخصصی رشته‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: فرآیند استعدادیابی روش کار است و انتظار می‌رود هیئت‌های مختلف این فرایند را به ستاد منتقل کنند تا زمینه حضور ورزشکاران دربازی‌های فراملی فراهم شود.

وی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح حضور مطلوب‌تر استان لرستان دربازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020، خاطرنشان کرد: طرح اولیه این هدف هفته‌های گذشته نهایی شده و اصلاحاتی روی آن در حال انجام است که استعدادیابی هیئت‌های ورزشی باهدف گذاری حضور مطلوب‌تر در المپیک 2020 انجام شود.

عزیز پور بیان کرد: در این راستا مسیری که طراحی و بودجه‌ای در این زمینه مشخص‌شده که با ارتباط این اقدامات به درخشش ورزشکاران لرستانی دربازی‌های ورزشی کمک کند.

وی با بیان اینکه از منابع فصل پنج استانی، منابع ابلاغی وزارت ورزش و منابع برگشت درآمدهای خود اعتباراتی برای این طرح در نظر گرفته‌شده، گفت: درزمینهٔ استعدادیابی نقش‌هایی برای آن‌ها نیز تعریف‌شده و نیاز است هیئت‌های مختلف ورزشی ارتباط جدی را با فدراسیون‌های مربوطه داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: در جشنواره استعدادیابی با همکاری کمیته استعدادیابی فدراسیون، نظارت بر روند اجرای فرایند استعدادیابی ورزشی تحت پوشش، انجام آزمون‌های استعدادیابی، تأمین مربی استعداد یاب و نیروی انسانی و تهیه گزارشی از چگونگی برگزاری آزمون‌های استعدادیابی با آمار ازجمله فعالیت‌هایی است که باید انجام شود.

 

نظر شما