میرزایی مطرح کرد:

عقد تفاهم نامه بین ایران و شل تحولی جدید در توسعه نفت و گاز

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۲:۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۹۴۷۳۹
عقد تفاهم نامه بین ایران و شل تحولی جدید در توسعه نفت و گاز
عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است که عقد تفاهم نامه با شل و توتال تحولی جدید در توسعه نفت و گاز کشور بوده و اقدامات آمریکایی ها با اعمال فشار برای اینکه شرکت های نفتی در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری نکنند، خلاف تعهدات در برجام است.
به گزارش برنا-ایلام جلال میرزایی نماینده مردم ایلام، ایوان شیروانچرداول ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه ی اولیه بین شرکت شل و توتال با وزارت نفت، گفت:اگر این حضور منجر به عقد قراردادها شده و قراردادها اجرایی شود، ثمرات مثبتی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسئولان صنعت نفت کشور باید قراردادها را به گونه ای منعقد کنند، که شرکت های نفتی به سادگی و بدون پرداخت ضرر و زیان از صنعت کشور کناره گیری نکنند، افزود:حضور شرکت های خارجی پس از پیروزی ترامپ و حضور دولتمردان جدید آمریکایی نشان دهنده این است که شرکت های مذکور مواضع آمریکایی ها را جدی نگرفته اند.

ایران به دنبال توسعه در میادین بزرگ همانند آزادگان جنوبی است

میرزایی ادامه داد:شرکت های مذکور نگران این هستند که اگر از حضور در صنعت نفت ایران کناره گیری کنند، با توجه به رویکرد تجاری و اقتصادی ترامپ شرکت های آمریکایی سهم آنها را در صنعت نفت ایران تصاحب کنند.

وی با بیان اینکه ایران به دنبال توسعه در میادین بزرگ همانند آزادگان جنوبی است، یادآور شد:عقد تفاهم نامه برای انجام کارهای مطالعاتی با شرکت شل، توتال و ایمپکس ژاپن با توجه به اقداماتی که زنگنه در طی یک سال اخیر در دستورکار قرار داده، این نوید را می دهد که شاهد یک تحول و حرکت جدید در توسعه نفت و گاز کشور باشیم.

آمریکایی ها به دنبال بالا بردن ریسک سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران هستند

میرزایی با اشاره به اینکه اقدامات آمریکایی ها در تمدید تحریم ها و اعمال فشار برای اینکه شرکت های نفتی در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری نکنند، خلاف تعهدات پذیرفته شده در برجام است، افزود:اگر آمریکایی ها حتی تعهدات خود در برجام را انجام دهند، اما فشارهای جانبی به سرمایه گذاران وارد کنند به هر حال ریسک سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز ایران را بالا برده و امنیت سرمایه گذاران را دچار اختلال می کنند، که این سبب می شود شرکت ها در ادامه همکاری با ایران دچار تردید شده و همکاری لازم صورت نگیرد.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه دوره خلاء تا زمان ریاست جمهوری ترامپ فرصتی مناسب برای عقد قراردادهای جدید است، تصریح کرد:آمریکا و ترامپ حق وضع و یا تمدید هیچ گونه تحریم علیه ایران را ندارند و شرکت های مختلف به ویژه شرکت های نفتی و گازی باید به سهولت در ایران فعالیت  و سرمایه گذاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز