بررسی ۱۹۷ پرونده بزرگ مالیاتی در آذربایجان غربی

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۰:۳۲:۳۳
کد خبر: ۴۹۴۹۱۳
بررسی ۱۹۷ پرونده بزرگ مالیاتی در آذربایجان غربی
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت : نزدیک به ۸۰ درصد پرونده های مالیاتی بزرگ استان بدون ارجاع به هیچ مرجع حل اختلافی در گروه ویژه رسیدگی مورد رسیدگی قرار گرفتند .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، یعقوب مزرعه لی در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات مالیاتی شرکت سیمان ارومیه که در محل این شرکت برگزار شد ، تشکیل گروه ویژه رسیدگی به پرونده های بزرگ مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی را علت این توفیق عنوان کرد و افزود : از ۱۹۷ پرونده بزرگ مالیاتی در استان که مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۳ واحد های بزرگ تولیدی و صنعتی چون صنعت سیمان ، فولاد ، نساجی و قند و …است ، ۱۵۵ پرونده بدون اینکه به هیچ مرجع حل اختلاف مالیاتی بروند در گروه ویژه این امر مورد رسیدگی قرار گرفته و به قطعیت رسیده اند .

وی با بیان اینکه گروه ویژه مزبور با هدف رسیدگی های تخصصی و وحدت رویه در امر رسیدگی با تجمیع پرونده های مالیاتی صنایع و واحدهای بزرگ تولیدی استان در سال ۹۳ در اداره کل امور مالیاتی استان ایجاد شد گفت : با تشکیل این گروه ویژه رسیدگی که متشکل از ۹ نفر از کارشناسان مالیاتی متخصص و مجرب در امور حسابرسی مالیاتی هستند عمده ترین زمینه اختلاف مؤدیان و دستگاه مالیاتی که مربوط به اختلاف در مرحله تشخیص مالیات می شد از بین رفته است.

مزرعه لی افزود : ایجاد این گروه باعث ایجاد فضای اعتماد و اطمینان در تعاملات فی مابین مؤدیان و دستگاه مالیاتی استان ، افزایش تمکین و رضایت مؤدیان ، کاهش زمینه فساد  و سرعت در تحقق حقوق حقه دولت شده است .

وی اضافه کرد : قبل از ایجاد این گروه ویژه رسیدگی قریب به اتفاق پرونده های مالیاتی بزرگ استان جهت رسیدگی به مراجع حل اختلافی چون هیئت حل اختلاف مالیاتی ، شورای عالی مالیاتی ، دیوان عدالت اداری و… ارجاع می شد که این امر موجب طولانی شدن فرایند رسیدگی و وصول مالیات می شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز