معاون استاندار تاکید کرد :

اخلاق و عدالت اولویت بانکداری اسلامی باشد

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۱۳:۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۹۵۰۶۳
اخلاق و عدالت اولویت بانکداری اسلامی باشد
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی خراسان شمالی گفت : اخلاق و عدالت باید دو محور اصلی و اساسی بانکداری جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد تقی ایرانی در همایش بانکداری اسلامی اظهار داشت: اسلام دین معنویت است و احکام آن مبتنی بر تعالی انسان می‌باشد و در جامعه اسلامی، نگاه به اقتصاد نگاه مادی نیست بلکه انسان در این جامعه باید بکوشد تا با رشد ظرفیت‌هایش به شکوفایی معنوی برسد. 

ایرانی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد اعتلای اخلاق و عدالت در بسیاری از حوزه ها و عرصه ها بودیم و اثرات و نتایج آن در راستای توسعه کشور مشهود است.

وی ادامه داد: در حوزه سیتم بانکداری وجود بهره و ربای بانکی نتوانسته مشکلات را برطرف کند و بلکه در بسیاری از موارد موجب افزایش این مشکلات شده است.

ایرانی تاکید کرد: فرهنگ و نگاه اسلامی در سیستم بانکداری ما دیده نمی شود چرا که بررسی ها نشان  می دهد این نوع سیستم نتوانسته مشکلات و دغدغه های همچون بیکاری، اشتغال و توسعه اقتصادی را در جامعه برطرف نماید.

وی بیان داشت: سیستم بانکداری ما نیازمند برخی تغییرات اساسی است و بنابراین در این راستا بهره مندی از نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسان این حوزه بسیار موثر است.

 

نظر شما