شهردار منطقه ۲۰:

در سال ۹۵ بیشترین سهم برای اجرای تعهدات فرهنگی و کمک به مساجد انجام شده است

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۱:۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۹۵۳۵۶
سید احمد صفوی گفت: امسال بیشترین سهم برای اجرای تعهدات فرهنگی و کمک به مساجد انجام شده است و بیش از 136 مدرسه در آستانه سال تحصیلی جدید آماده سازی شده است و اجرای عملیات ساخت دو مسجد جدید از جمله اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ، نشست فصلی ائمه جماعات مساجد منطقه 20 با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه 20 ،رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، امام جمعه شهرری، روسای ادارات این منطقه ،روحانیون و ائمه جماعات مساجد با هدف هم افزائی و هماهنگی امور فرهنگی و تبلیغی در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

شهردار منطقه 20 گفت: در این دوره مدیریت شهری با تاکید بر کاهش فاصله جنوب و شمال شهرتهران اقدامات ویژه در حوزه های عمرانی- حمل و نقل و ترافیک – امور شهری و فرهنگی اجتماعی  انجام داده است و  اعتلای فرهنگ شهروندی ، طرح آسمان آبی - زمین پاک ، کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدا، بازسازی و نوسازی املاک بافت فرسوده، حرکت بین خطوط و سایر امور شهری برای ارتقاء فرهنگ شهروندی و داشتن شهری ایمن و پاک در سالهای اخیر بسیار مورد توجه بوده و با کمک روحانیت پیش رفته است.

صفوی اظهار داشت : در طی 10 سال گذشته در منطقه 20 بیش از 100بوستان با 62 هکتار به فضای سبز این منطقه افزوده شده است و در حال حاضر با دارا بودن 173 بوستان ، شاهد رشد 61 درصدی هستیم.

صفوی در ادامه  به احداث و بهره برداری مجموعه های ورزشی در سالهای اخیر در این منطقه اشاره کرد و گفت: با ساخت بیش از 20  مجموعه ورزشی که شاخص ترین آن مجموعه جانبازان بوده است؛ احداث مجموعه های ورزشی در منطقه20 رشد 500 درصدی را نشان می دهد .

شهردار منطقه ضمن گرامیداشت تقارن سومین نشست فصلی روحانیون با هفته گرامیداشت وحدت و ولادت فرخنده حضرت رسول اکرم (ص) گفت: در راستای اجرای سیاست ها و رویکردهای اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران ، نگاه مسجد محوری و توجه به توسعه امورفرهنگی و رسیدگی به امور دینی و مذهبی ،برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم در ابعاد مادی و معنوی ؛به تعامل و حمایت جامعه روحانیت نیازمندیم .

شهردار منطقه 20 با اشاره به اجرای پروژه های مهم عمران شهری در این منطقه گفت: فاز اول مجموعه فرهنگی برج طغرل به عنوان بزرگترین مجموعه فرهنگی این منطقه تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی در پایان به بهره برداری ایستگاه مترو دولت آباد در خط 6 مترو تهران تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: سهولت دسترسی زائران حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در دستور کار شهرداری تهران است و به همین منظور خط 6 مترو به طول 6 کیلومتر و با 4 ایستگاه از دولت آباد تا ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) با صرف هزینه 10 میلیارد ریال امتداد می یابد و تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز