انتقاد نماینده خرم‌آباد از توزیع ناعادلانه اعتبارات ملی

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۱۵:۲۷:۳۹
کد خبر: ۴۹۵۶۴۹
انتقاد نماینده خرم‌آباد از توزیع ناعادلانه اعتبارات ملی
نماینده‌ مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس دهم، از توریع ناعادلانه اعتبارات ملی در کشور انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، "محمدرضا ملکشاهی‌راد"  با انتقاد از توزیع ناعادلانه اعتبارات ملی در کشور، گفت: متأسفانه توزیع اعتبارات ملی در کشور عادلانه نیست و به همین علت استان‌ها با تعاملات و روابط و گاهی حتی با بحث و دعوا، اعتبارات خود را افزایش می‌دهند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای اینکه مشکلات زیرساختی و عمرانی استان لرستان به طور اساسی رفع شده و عقب‌ماندگی تاریخی آن جبران شود به مدت پنج سال نیاز به اعتبار 20 هزار میلیارد تومانی داریم.
ملکشاهی‌راد افزود: بودجه‌ی عمرانی استان لرستان برای سال 96، مبلغ 655 میلیارد تومان پیشنهاد شده است درحالی که ما هرسال نیاز به پنج هزار میلیارد تومان داریم تا بتوانیم به طور اساسی عقب‌ماندگی‌های لرستان را رفع کنیم.
‌این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه پیگیری و ارتباط و تعامل راهکار افزایش بودجه‌ استان‌ها است، افزود: این مهم است که ما نمایندگان و نیز مدیران استان تلاش کنیم سهم بایسته‌ لرستان از بودجه‌ها و برنامه‌های عمرانی و زیرساختی را آن‌چنان که حق مردم این استان است، دریافت کنیم.
ملکشاهی‌راد تصریح کرد: ما هم برای اینکه در تهران بتوانیم پیگیری‌های موفقی داشته باشیم باید مجهز به اطلاعات و استدلال‌های کارشناسی باشیم و این رسالت مدیران ادارات استان است که به‌صورت پیوسته پیگیری کنند و اطلاعات کارشناسی شده را در اختیار نمایندگان بگذارند.
وی ارتباط و تعامل و پیگیری بر سر منافع اعتباری استان را مهم دانست و گفت: برای مثال ما در مجلس هشتم چهارخطه کردن جاده‌های منتهی به خرم‌آباد را با پیگیری و تعامل و ارتباط تصویب کردیم و در موضوع راه‌آهن نیز چنان پیگیری و حتی انتقاد چهره به چهره با مدیران ارشد تصمیم‌گیر وزارتخانه‌ای داشتیم تا در نهایت اعتبار و مصوبه‌ی راه‌آهن را نیز دریافت کردیم.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس ادامه داد: وقتی 87 درصد بودجه‌ی عمرانی کشور از نوع شناور و متفرقه است؛ نشان می‌دهد که تعامل با مسئولان بسیار مهم است.
عضو کمیسیون عمران مجلس، تأکیدکرد: باید در زمینه‌ی افزایش بودجه‌ی استان در بین نمایندگان و مدیران استان وحدت و انسجام وجود داشته باشد تا بتوانیم موفق عمل کنیم.
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز