با تدوین ویژه نامه نقطه پرگار در شهرری

آمادگی شهرستان ری برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ١٣٩٥

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۸:۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۹۵۷۷۱
آمادگی شهرستان ری برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ١٣٩٥
شهرستان ری با تدوین ویژه نامه «نقطه پرگار» حاوی فعالیت ها و برنامه های کتابخوانی، آمادگی خود را برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ١٣٩٥ به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، سال گذشته در دومین جشنواره پایتخت کتاب ایران، شهرستان ری به عنوان نامزد پایتخت کتاب و شهر برگزیده و قابل تقدیر در توسعه کتابخوانی معرفی شد و "لوح سپاس و گواهی شهر برگزیده" توسط معاون اول ریاست جمهوری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری اعطا شد.

در دومین دوره پایتخت کتاب ایران، ٩٩ شهر با طرح‌ها و برنامه‌های خود شرکت کرده بودند و پس از ارزیابی هیئت داوران، طرح‌ها و برنامه‌های ١٥ شهر به دور نهایی راه یافت و پنج شهر نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران شدند که شهرستان ری جزو نامزدهای پنج گانه به شمار می رفت.

شهرستان ری به‌دلیل اجرای مناسب برنامه‌های سال گذشته، تدوین و ارائه برنامه‌های نوآورانه، مشارکت‌جویانه، موثر و منسجم، توجه به پیشینه فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، تشکل‌های مردمی، صنایع و مراکز ورزشی و فرهنگی، به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی راه یافتگان به بخش نهایی جشنواره مزبور، حمایت های مالی و اهدای تجهیزات و منابع کتابخانه ای را در برنامه خود دارد.

اداره کتابخانه های عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های شهرستان ری در برنامه های توسعه کتابخوانی و حضور در جشنواره پایتخت کتاب امسال، نقش موثری دارند.

گفتنی است سال ٩٤، شهرستان اهواز عنوان نخستین پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص داد و سال ٩٥ نیز شهرستان نیشابور پایتخت کتاب ایران بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز