استاندار گیلان :

رئیس جمهوری با رونمایی از منشور حقوق شهروندی، میثاق خویش با مردم را تحکیم بخشید

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۰۸:۴۸:۳۸
کد خبر: ۴۹۶۳۴۱
رئیس جمهوری با رونمایی از منشور حقوق شهروندی، میثاق خویش با مردم را تحکیم بخشید
استاندار گیلان با اشاره به رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهوری، این مهم را به عنوان تحکیم میثاق رئیس قوه مجریه با مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان،  محمد علی نجفی  در مراسم تجلیل از مدال آوران گیلانی المپیادهای ملی مهارت در استانداری به اجلاس روز گذشته که با حضور رئیس جمهور و با موضوع ابلاغ منشور حقوق شهروندی برگزار شد، اشاره کرد و افزود: رعایت حقوق شهروندی در حوزه های مختلف توسط مدیران سازمان ها و نهادهای دولتی ضروری است و می بایست شرایط برای زندگی سالم توام با آرامش برای آحاد مردم جامعه فراهم گردد.

نجفی تاکید کرد : همه ما به اجرای منشور حقوق شهروندی که اجرای قانون اساسی را شامل می شود، ملزم هستیم. 

وی اظهار داشت: همه بندهای منشور حقوق شهروندی ریشه در قانون اساسی دارد بنابراین بایستی مورد توجه همه ما قرار گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری با رونمایی از منشور حقوق شهروندی ، میثاقی که قبل از انتخابات بر آن تاکید داشت را تحقق بخشید.

 نجفی بیان داشت: رئیس جمهوری با رونمایی از منشور حقوق شهروندی بار دیگر بر حوزه های مختلف اقتصاد، اشتغال ، بهداشت و محیط ، آزادی اندیشه، فکر ، قلم، آرامش و غیره تاکید کرد. 

وی تصریح کرد: رئیس جمهوری حقوق شهروندی را جزء وظایف دولت، نهادها، دستگاه ها و مدیران اجرایی قرار داد، بنابراین همه ما موظف به اجرای بندهای مختلف این منشور هستیم.

مقام عالی دولت با اشاره به موفقیتهای دولت در بخش های مختلف گفت : دولت طی سه سال اخیر در حوزه بهداشت و درمان کار بزرگی انجام داده است، اگر چه برخی تنها با دید منفی نگاه می کنند. وی اظهار داشت: دور از انصاف است توفیقات متعددی که در حوزه های مختلف بدست آورده ایم را نادیده بگیریم.

نجفی گفت :دولت توانست رشد اقتصادی منفی شش درصد را به مثبت 7.4 درصدی برساند که کار بسیار بزرگی است.

وی همچنین به پیشرفت در حوزه تولید نفت، پتروشیمی، رفت و آمد کشتی ها، آزادی بنادر، آزادسازی مبالغی از پول های بلوکه شده کشور، و مواردی از این دست اشاره و خاطرنشان کرد: اگر چه برخی با عینک بدبینی به دست آوردهای دولت نگاه می کنند، اما دولت در کنار برجام توفیقات قابل توجهی به دست آورد. 

استاندار گیلان اظهار داشت تلاش می کنیم با حمایت قاطعانه، تنگناهای موجود در راه مهارت های فنی را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه های مختلف نظیر شرکت های دانش بنیان نیازمند حضور فعال شما است، گفت: خوشبختانه امروز جوانان زیادی همچون شما در نقش کارآفرین ظاهر می شوند و شرایط امروز جامعه ما به گونه ای است که نیازمند چنین ظرفیتی که خود می تواند تولید اشتغال کند، هستیم.

نجفی به ظرفیت خوب صندوق کارآفرینی امید در خصوص ارائه تسهیلات به کارآفرینان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه ادارات کمیته امداد و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اقدامات خوبی در این خصوص انجام داده اند که قابل ستایش است.

وی اظهار داشت: امید استان گیلان به اندیشه و تلاش شما تلاشگران عرصه علم، فن و هنر است و یقینا سازمان های مختلف وظیفه دارند در این خصوص نهایت تعامل را جهت فراهم نمودن شرایط لازم برای تحقق امور مربوطه با شما داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیتهای بخش فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد:  موفقیت های بدست آمده در این حوزه نشانگر تلاش مجدانه مدال آوران و همچنین حمایت و پشتیبانی مدیران فنی و حرفه ای استان است و از این بابت از همه شما عزیزان تشکر می کنم.

 نجفی  با تقدیر از سازمان فنی و حرفه ای بابت  آموزش 50 هزار نفری هنرآموزان در استان گیلان به تاکید رئیس جمهور در خصوص نگاه ویژه به شکوفایی اقتصادی در سال جاری کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تاکید رئیس جمهور در بودجه سال 96 و برنامه توسعه ششم اشتغال است که البته چند پیوست هم تحت عنوان آب و محیط زیست سالم در کنار آن مورد تاکید و توجه است.

در پایان این همایش از مدال آوران المپیاد مهارت ملی سال 1395 کشور و کارشناسان همراه آن ها در حوزه های مختلف نظیر: فناوری خودرو، طراحی و توسعه وب، طراحی گرافیک، کنترل صنعتی . فناوری مد، تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز