رونمایی از طرح جامع کارآفرینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

رویکرد دولت یازدهم تقویت کارآفرینی است نه ریخت و پاش پول

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۱۲:۳۷:۰۸
کد خبر: ۴۹۷۵۳۳
رویکرد دولت یازدهم تقویت کارآفرینی است نه ریخت و پاش پول
طرح جامع کارآفرینی خراسان شمالی در حالی هم زمان با برگزاری یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان رونمایی شد که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین ویژه، به انتقاد از سیاست های نادرست دولت گذشته پرداخت و گفت: دولت تدبیر و امید به جای حرام کردن و ریخت و پاش بی ثمر پول، سیاست تقویت کارآفرینی را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علی ربیعی که برای پنجمین بار به خراسان شمالی سفر کرده ، با اشاره به هزینه کرد 750 میلیارد دلار درآمد ارزی طی 8 سال دولت های نهم و دهم، نتیجه حاصل از نوع نگاه و سیاست های حاکم بر آن دولت را یک جفای تاریخی در حق ملت توصیف کرد و افزود: برای دولت یازدهم هم شیرین است که 40 هزار تومان یارانه را به صدهزار تومان افزایش دهد، اما این دولت معتقد است باید بسترهای لازم برای حرکت رو به جلوی جامعه و جهش اقتصادی را فراهم کرد و زمینه سازی برای تقویت کارآفرینی در همین جهت است.

وی توانمندسازی افراد و گسترش مهارت آموزی را از دیگر عوامل موثر در این راستا قلمداد کرد و افزود: برای این که کشورمان به پیشرفت بزرگ نائل شود، باید در یک بازه زمانی 5 یا 10 ساله بتوانیم تغییرات مثبت فرهنگی داشته باشیم و جایگاه خودمان را در سطح جهان ارتقا بدهیم و برای این کار هم، دولت و نهادهای اجتماعی و یکایک شهروندان باید با همفکری نظری، برنامه های عملی تنظیم و اجرایی کنند.

ربیعی که به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خراسان شمالی، برای حضور در بیست و دومین جلسه این ستاد به بجنورد سفر کرده بود، در ادامه سخنان خود از کارآفرینان به عنوان موتور محرکه قطار توسعه جامعه یاد کرد و گفت: برای موفقیت کشور در این عرصه باید تفکر کارآفرینی و تغییر وضع موجود در جامعه شکل بگیرد و نهادهای نخبگی کارآفرینی بیشتری به راه بیفتد.

این گزارش حاکیست، در این آیین ویژه ضمن تجلیل از 8 کارآفرین برتر خراسان شمالی در حوزه های مختلف، سند برنامه جامع کارآفرینی استان هم رونمایی شد.

این برنامه که نخستین نمونه در نوع خود در کشور محسوب می شود، با مشارکت 40 دستگاه اجرایی و نهادهای حوزه کسب و کار و سازمان های خصوصی تدوین شده و هدف از آن هم ایجاد اکوسیستم پایدار کارآفرینی در استان در پایان برنامه ششم توسعه اعلام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز