معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

حفظ سرمایه انسانی اولین و مهمترین هدف پدافتد غیر عامل است

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۳:۲۲:۵۴
کد خبر: ۴۹۷۹۰۱
حفظ سرمایه انسانی اولین و مهمترین هدف پدافتد غیر عامل است
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: استحکام بخشی و رعایت اصول ایمنی و حفظ سرمایه انسانی و کاهش تلفات جانی مهمترین اصل در پدافند غیر عامل بشمار می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ غلامعلی حیدری، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در کنفرانس ملّی بهداشت، ایمنی و محیط زیست صنعت ساختمان که با حضور ربیع فلاح، استاندار مازندران، مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی و سایر مقامات کشوری و استانی و همچنین 700 نفر از مهندسین و فعالان صنعت ساختمان کشور در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد گفت: پدافند غیر عامل در ذات مردم ایران است و معماری بناهای ساخته شده در بافت شهرهای قدیم ایران به شکلی بود که با استحکام در مقابل تهدیدات جان انسان ها را حفظ می کرد.

 وی با اشاره به اهمیت ایمن سازی و استحکام بخشی به بناها و نقش صنعت ساختمان در تحقق ماموریت های پدافند غیرعامل گفت: حفظ جان انسان ها و کاهش تلفات جانی و همچنین کاهش تخریب و از بین رفتن سرمایه های فیزیکی و سرمایه های سایبری از اهداف و ماموریت های مهم سازمان پدافند غیرعامل در کشور می باشد.

معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور اولین تهدیدات در هر تهاجمی را ساختمان ها عنوان کرد و گفت: کاهش آسیب پذیری و تامین و حفظ زیر ساخت های مناسب و پایدار سازی در برابر تهدیدات از جمله رویکردها و مسائل مهم در صنعت ساختمان است که انتظار می رود به این موضوعات توجه بیشتری از سوی جامعه مهندسین شود.

غلامعلی حیدری با اشاره به توجه اساسی دولت یازدهم به حوزه پدافند غیرعامل در کشور گفت: اولین مسئول پدافند غیر عامل در کشور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری بوده اند و قوانین و دستورالعمل های مهمی در این حوزه بمنظور اثر بخشی و توجه بیشتر تدوین و ابلاغ شده است.

وی در خاتمه گفت: رزمایش و مانور تنها بخشی از پازل پدافند غیر عامل می باشد و پدافند عامل و غیر عامل به مانند دو بال پرنده است که لازم و ملزوم هم می باشند ولی امروزه مهترین چیزی که ما دنبال می کنیم دفاع غیر مسلحانه برای کاهش آسیب پذیری و مدیریت بحران در جامعه می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز