استاندار خراسان رضوی تاکید کرد؛

استفاده از ظرفیت دیپلماسی زیارت در رویداد مشهد ۲۰۱۷

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۱۰:۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۹۷۹۴۱
استفاده از ظرفیت دیپلماسی زیارت در رویداد مشهد ۲۰۱۷
با حضور استاندار خراسان رضوی و نمایندگان اعضای کارگروه ملی زیارت، کمیته کارشناسی این کارگروه در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه گفت: باید مساله ی دیپلماسی زیارت، به عنوان کامل کننده ی سیاست های دیپلماتیک جمهوری اسلامی در رویداد مشهد 2017 که پایتخت فرهنگ اسلامی تعیین شده است مبنای عمل در ارتباط با دنیا به ویژه جهان اسلام قرار گیرد.

وی افزود: رویداد مشهد 2017 ظرفیت بسیار مناسبی است تا در شرایطی که دشمنان، گروه های افراطی و داعش سعی در مخدوش کردن چهره ی عقلایی و رحمانی اسلام را دارند و ایران و تشیع را در مقابل جهان اسلام و افکار عمومی جهان قرار می دهند، بتوانیم از این فرصت، بهره گرفته و این توطئه ها را خنثی کنیم .

 استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: باید در برش های مختلف جامعهف اعم از زنان، جوانان، ورزشکاران، هنرمندان و غیره با محوریت رویداد مشهد 2017، روابط مشترک با کشورهای مختلف به ویژه جهان اسلام را با تکیه بر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی مشترک، توسعه و تقویت نموده تا در این تبادلات، ذهنیت منفی که دشمنان از نظام ما و اسلام ارائه می دهند؛ از بین برود.

 رشیدیان خاطر نشان کرد: این شرایط، فرصت مغتنمی است که برای ایجاد و تقویت روابط روشنگرانه، اتحاد و انسجام بین مسلمانان و ملت ها می توان از آن بهره مناسب را برد و در این راستا آستان قدس رضوی و مضجع منور امام رضا (ع) هم با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که دارد می تواند در حوزه ی بین الملل به کمک کشور و استان آمده و زمینه ی ایجاد گفت و گو و گفتمان مشترک بین فرق، مذاهب و نحله های مختلف اسلامی را در جهت ایجاد همدلی و انسجام بیشتر، فراهم کند.

دبیر کارگروه ملی زیارت در ادامه با اشاره به اینکه کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ارزش های دینی بنا نهاده شده است، افزود: امروز هجمه های گسترده ای علیه این مبانی دینی، به َاشکال مختلف در حال وقوع است .

 استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در هر نظام و حکومتی اشکالات و ایرادتی جود دارد، اظهار کرد: نباید فرصت و زمینه برای دشمنان فراهم کرد تا از این جزئیات برای ضربه زدن به نظام و انقلاب بهره ببرند.

رشیدیان در این شرایط، حفظ انسجام و اتحاد داخلی را ضروری خواند و افزود: عنصر بسیار مهم قوام و دوام و استمرار بخش به فرهنگ دینی در کشور ما، حب اهل بیت (ع) و پیامبر مکرم اسلام (ص) است و بیش از آن، زیارت عنصر بسیار موثر در استحکام دینی است که در بدترین شرایط این کشور چون جنگ و دفاع مقدس و غیره، انگیزه ی مقاومت و ایستادگی و همراهی ها را تقویت نموده و کمبودها را به حاشیه رانده است.

دبیر کارگروه ملی زیارت ادامه داد: حب اهل بیت (ع) یک انگیزه بسیار بالا برای حرکت های جهادی و شجاعانه رزمندگان در عرصه های مختلف بوده و امروز نیز که مسائل و مشکلات فرهنگی نمود یافته، عنصر زیارت می تواند همانند زمان دفاع مقدس؛ برای حفظ ، استمرار و تقویت ارزش های دینی در جامعه به کار گرفته شود.

 استاندار خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت تقویت و حمایت از موضوع زیارت در جامعه،  افزود: امروز در کنار کارگروه ملی زیارت کمیته کارشناسی فعال شده تا اقدامات و تصمیمات و مصوبات مبتنی بر کار کارشناسی دقیق و اساسی را ارائه نماید و این کمیته پایه و اساس مصوبات کارگروه ملی زیارت خواهد بود.

رشیدیان عنوان کرد: ظرفیت زیارت در کشور فقط مختص و محدود به حوزه ی فرهنگی و دینی نیست بلکه این فرصت در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی و نیز اقتصادی هم می تواند بسیار موثر و کارگشا باشد .

 وی تاکید کرد: زیارت خود زمینه ای برای ایجاد اشتغال، توسعه ی تجارت و بهره گیری از بازار مناسب این عرصه در بحث سوغات می باشد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: چنانکه فقط سوغات، بازاری حداقل سه هزار میلیارد تومانی در استان ایجاد کرده که باید با استفاده از تولیدات داخلی از این فرصت برای رونق اقتصاد استان و کشور بهره گرفت و این بازار عظیم اقتصادی را نباید به خارجی ها واگذار کرد.

رشیدیان تصریح کرد: از این رو باید به ظرفیت های مختلف زیارت در ابعاد متعدد بر مبنای سند چشم انداز و اسناد بالا دستی توجه جدی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز