فرماندار شهرستان قرچک اظهار داشت:

ساماندهی پسماندها محیط زیست را از بسیاری چالشها دور می کند

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۱۲:۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۹۸۰۹۰
ساماندهی پسماندها محیط زیست را از بسیاری چالشها دور می کند
مرسلپور گفت:مدیریت صحیح و برنامه ریزی شده برای ساماندهی پسماندها می تواند محیط زیست را از بسیاری چالشها دور کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران، مسعود مرسلپور در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک که با هدف بررسی وضع موجود تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله های شهری در حاشیه مسیرها و برنامه ریزی جهت ساماندهی آن با حضور اعضای کارگروه در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب‌ جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامت جامعه وارد کند دفع غیربهداشتی زباله‌ هاست که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط‌ زیستی را برطرف کرد.

وی عدم مدیریت صحیح در جمع آوری و دفع پسماندهای شهری و انسانی را مخل نظام طبیعت دانست و گفت: نتایج برخی مطالعات و بازدیدها حاکی از آن است که پسماندهای تولید شده علاوه بر آلودگی منظر شهری، بر نظام زیست محیطی نیز اثرات سوء و منفی برجا میگذارد که این شهرستان نیز از این موضوع مستثنی نیست.

این مسئول بیان داشت: اعضای کارگروه بایستی با عزم و اقدامی جدی و با اجرای دقیق مصوبات کارگروه، در راستای حل مسائل و مشکلات موجود گامهای استوار بردارند.

گفتنی است در این جلسه پیرامون پسآب های تولیدی خطرناک برخی کارگاهها، تشکیل سازمان مدیریت پسماند شهرداری، نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن پسماندهای پزشکی، حفظ بهداشت و شستشوی منظم و مناسب سطلهای زباله و پاکسازی و بهسازی سکوی بارگیری، ساماندهی پسماندهای عمرانی، مکانیابی و هماهنگی لازم پیرامون تخلیه نخاله های ساختمانی، جمع آوری پسماندهای صنعتی، پاکسازی و انتقال نخاله های ساختمانی دپو شده در حاشیه محورهای مواصلاتی و ... بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در پایان مصوباتی در خصوص موارد فوق به تصویب رسید و از سوی فرماندار نسبت به لازم الاجرا بودن آنها در اسرع وقت تاکید شد.

 

نظر شما