معاون، سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی:

نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه ی زنان، توانمند سازی و فرصت آفرینی است

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۹:۰۵:۲۳
کد خبر: ۴۹۸۸۶۷
نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه ی زنان، توانمند سازی و فرصت آفرینی است
معاون، سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، در ادامه برنامه های سفرش به کاشمر با جامعه ی زنان شهرستان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید جواد حسینی در این دیدار با بیان این که راهبرد نظام اسلامی آموزش مهارت های لازم انسانی در همه ی عرصه ها به زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه است؛ اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی به زن به دور از افراط و تفریط، بلکه بر اساس جایگاه والای اوست.

وی افزود: در همین راستا نگاه دولت تدبیر و امید به این حوزه نیز توانمند سازی و فرصت آفرینی است و برای تحقق این مهم اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

 معاون، سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر این که مبنای عمل در حوزه ی زنان سیاست های 16 گانه ی راهبردی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است؛ گفت: دولت یازدهم از ابتدای شکل گیری از ظرفیت زنان غافل نشد و اطلس وضعیت زنان را در پهنه ی کشور تهیه کرد.

حسینی ادامه داد: بر این اساس و متناسب با وضعیت زنان در مناطق مختلف کشور، عدالت جنسیتی در برنامه ی ششم هدف گذاری شد که با تحقق این امر، شکاف جنسیتی ایجاده شده به دلیل فراهم نبودن فرصت ها، که یکی از مطالبه ی به حق زنان است مرتفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: طی برنامه ی ششم توسعه، مقرر شد؛ 25 درصد از آسیب های اجتماعی زنان با روش های عملیاتی کنترل و کاهش یابد.

معاون، سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی از دیگر اقدامات شایسته ی دولت در حوزه ی زنان را تدوین بسته ی اشتغال پایدار زنان و برگرداندن 300 فرصت شغلی در آزمون استخدامی دانست.

حسینی با بیان این که نظام کیفری و حقوقی کشور، بیشتر مبتنی بر مجرم و جرم است نه بزه دیده؛ تصریح کرد: بزه دیدگان در این قانون به خوبی دیده نشده اند و مظلوم ترین افراد در آن بزه دیدگان به ویژه زنان، زنان خشنونت دیده، زنان خشونت دیده ی جنسیتی و زنان روستایی هستند.

وی اظهار داشت: به همین منظور دولت تدبیر و امید اصلاح قانون مجازات اسلامی را در دستور کار دارد و لایحه ی تامین امنیت زنان در برابر خشونت و خشونت خانگی علیه زنان را تدوین کرده است.

معاون، سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی، تدوین طرح جامع توانمند سازی زنان و در دست تهیه بودن سند اجتماعی حمایت از زنان را نیز از جمله اقداماتی برشمرد که در این دولت صورت گرفته است.

حسینی با بیان این که نرخ بیکاری در زنان روستایی استان به 6.5 درصد کاهش یافته است؛ گفت: سهم 50 درصد اشتغال زنان در کشاورزی و نقش آنان در اقتصاد غیر رسمی باید به درستی دیده شود.

وی به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: به همین منظور هفته ی زنان با هفت برنامه ی راهبردی در این رویداد بزرگ، برگزار خواهد شد.   

معاون، سیاسی و امنیتی اجتماعی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور موثر بانوان کاشمری در عرصه های مختلف، افزود: جامعه ی کاشمر زنان را بهتر پذیرفته و نمود آن نیز حضور چهار دهیار زن و 9 عضور شورای شهر از این قشر می باشد.

حسینی ادامه داد: در بین فرمانداران شهرستان ها؛ تنها فردی که بخشدار زن معرفی کرده فرمانداری کاشمر است که پیگیری برای تحقق آن، خواهد شد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار بانوان به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و مطالبات خود پرداختند که معاون استاندار به آن ها به صورت جداگانه پاسخ داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز