مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان :

اشتغال تعداد ۹۹۲ نفر از طریق مراکز کاریابی استان /وجود ۱۶ مرکز کارآفرینی در سطح استان لرستان

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۳:۳۷:۰۸
کد خبر: ۴۹۹۳۸۷
اشتغال  تعداد ۹۹۲ نفر از طریق مراکز کاریابی استان /وجود ۱۶ مرکز کارآفرینی در سطح استان لرستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در ۹ ماهه سال ۹۵ تعداد 992 نفر از طریق مراکز کاریابی استان لرستان مشغول بکار شدند .

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان علی آشتاب به وجود 16 مرکز کارآفرینی در سطح استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در 9 ماهه امسال هشت هزار و 519 جویای کار در مراکز کاریابی استان لرستان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد  پنج هزار و 18 نفر مرد و سه هزار و 501 نفر زن بوده است.

وی بابیان اینکه از هشت هزار و 519 متقاضی کار 73.1 درصد فاقد مهارت و 26.9 درصد دارای مهارت بوده‌اند، افزود: 719 نفر که فاقد مهارت لازم برای اشتغال بودند برای فراگیری مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای استان معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان میانگین سنی ثبت‌نام کنندگان در مراکز کارآفرینی استان را 24 تا 25 سال دانست و عنوان کرد: در 9 ماهه سال 95 هزار و 528 فرصت شغلی به این دفاتر کارآفرینی اعلام شد که از این تعداد 922 نفر به‌کارگیری شدند.

وی بیان کرد: از 922 نفر به‌کارگیری شده در استان 76.1 درصد در بخش خدمات، 21.7 درصد در بخش صنعت و 2.2 درصد در بخش کشاورزی مشغول به کار شدند.

آشتاب در رابطه با میزان دریافت حق‌الزحمه وصولی مراکز کاریابی استان از جویندگان کار گفت: بر اساس ابلاغ معاونت توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حق‌الزحمه مشاوره، ثبت‌نام و به‌کارگماری کارجویان مؤسسات کاریابی غیردولتی داخلی و خارجی 15 هزار تومان تعیین‌شده است و کاریابی‌ها حق دریافت هیچ‌گونه وجهی از جویندگان کار به‌غیراز تعرفه‌های تعیین‌شده را ندارند.

 

نظر شما