فرماندار دهلران:

ایجاد پایگاه ملی گردشگری فرهنگی در دهلران ضروری است

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۴:۳۸:۳۷
کد خبر: ۴۹۹۴۲۷
ایجاد پایگاه ملی گردشگری فرهنگی در دهلران ضروری است
از سر گیری فعالیت پایگاه پژوهشی تپه های پیش از تاریخ دهلران و اختصاص اعتبار برای توسعه و نگهداری آنها از موضوعاتی هستند که باید به جد دنبال شوند.

 به گزارش برنا-ایلام -سید حسینعلی موسوی  فرماندار دهلران در نخستین همایش جایگاه تمدن و فرهنگ دهلران در عهد باستان اظهار کرد: وجود چشمه های قیر و آبگرم، غار خفاش، رودخانه های میمه و دویرج، آثار باستانی زرین آباد و آثار طبیعی میمه و مناطق تاریخی و باستانی موسیان از جایگاه مهمی در زمینه آثار باستانی و تاریخی در استان ایلام و کشور حکایت می کند.

وی با اشاره به وجود سه اقلیم آب و هوای سرد، معتدل و گرم و خشک در این شهرستان افزود: همه اینها ظرفیت هایی است که می تواند دهلران را به عنوان قطب گردشگری مطرح کند.

فرماندار دهلران با اشاره به سوابق تاریخی، ظرفیت ها و سوابق فرهنگی و دفاع مقدس دهلران گفت: باید این ظرفیت ها در راستای شکوفایی و معرفی آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری مورد توجه قرار گیرند تا شاهد معرفی تاریخ و تمدن این سرزمین به کشور و جهان باشیم.

موسوی مجتمع آبگرم دهلران، تپه تاریخی علی کش و دیگر آثار این شهرستان را ظرفیت هایی برای تبدیل شدن به قطب گردشگری دانست و تاکید کرد: از سر گیری فعالیت پایگاه پژوهشی تپه های پیش از تاریخ دهلران و اختصاص اعتبار برای توسعه و نگهداری آنها از موضوعاتی هستند که باید به جد دنبال شوند.

وی با اشاره به تولید 60 درصد محصولات کشاورزی استان ایلام در این شهرستان و تولید روزانه 180 هزار بشکه نفت در میادین دهلران و ظرفیت های گردشگری یادآور شد: همه این ظرفیت ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز