مازندران، میزبان سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع؛

استاندار: اشتغال دانش آموختگان از دغدغه های جدی استان است

۱۳۹۵/۱۰/۱۰ - ۱۰:۴۸:۳۷
کد خبر: ۴۹۹۹۰۳
استاندار: اشتغال دانش آموختگان از دغدغه های جدی استان است
استاندار مازندران در جلسه شورای راهبردی سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع دانشگاه علوم و فنون مازندران تاکید کرد: اشتغال دانش آموختگان از دغدغه های جدی استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بابلسر؛ ربیع فلاح جلودار٬ استاندار مازندران، در جلسه شورای راهبردی سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع دانشگاه علوم و فنون مازندران با اشاره به این که منابع فراوان و ارزشمندی در مازندران وجود دارد و استان در رشته های فنی و مهندسی دارای منابع انسانی کارآمد و خلاقی است، افزود: بهره برداری درست و بهینه از این منابع٬ مشکلات استان و کشور را در برخی بخش ها حل خواهد کرد.

استاندار با تاکید بر این که حوزه کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین محورهای فعالیت اقتصادی استان باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: مازندران باید نقشش را در راستای تامین سلامت و امنیت غذایی کشور و رونق اقتصادی و تقویت اشتغال استان بیش از پیش ایفا نماید.

مقام عالی دولت در مازندران٬ با بیان این که زیرساخت های استان در حوزه های مختلف در حال پیگیری و تمهید است، اظهار داشت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز تلاش های خوبی در استان صورت گرفته و به رغم چالش های موجود بطور مجدانه در این بخش در حال پیگیری هستیم.

ربیع فلاح با اعلام این که ۵۶ درصد از درآمد و اشتغال استان از بخش خدمات تامین می شود، تصریح کرد: توانمندی های این بخش بیشتر مطرح شود و نیروی انسانی فعال در حوزه خدمات باید از مهارت های لازم برخوردار باشند.

استاندار اشتغال دانش آموختگان را از جمله دغدغه های جدی استان برشمرد و عنوان کرد: برای رفع این دغدغه گام های جدی و موثری در حوزه it و ict برداشته ایم و با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در این بخش در مازندران همکاری های جدی و موثری که بین مسئولان استان و کشور در این راستا وجود دارد، این مشکل تا حد قابل توجهی مرتفع شود.

وی با اشاره به این که شکوفایی همه بخش ها نیازمند تامین زیرساخت های صنعتی است، یادآور شد: باید اعتلای صنعت را در همه حوزه های توسعه ای از جمله کشاورزی و گردشگری به جد دنبال کنیم.

استاندار برگزاری این همایش در مازندران را فرصتی مغتنم برای تبادل اطلاعات و تجربیات علمی، تحقیقاتی و تقویت پایه های فنی و مهندسی در بخش های مختلف برشمرد و گفت: بخش خصوصی، باید موتور محرکه اقتصاد باشد و در این همایش از توانمندی و همراهی بخش خصوصی استفاده شود.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: برگزاری مطلوب سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع نیازمند هم دلی و هم افزایی، همه بخش ها در سطح استانی و ملی، دانشگاهی، علمی، تحقیقاتی و آموزشی و نخبگان این بخش است.

در این جلسه که آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و تعدادی از مدیران ملی و استانی حضور داشتند، در خصوص مسائل مختلف برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و نمایشگاه جانبی، چهارم و پنجم اسفندماه 95 در بابلسر برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز