بخشدار شهر آفتاب گفت:

هدف ما نهادینه کردن سیاست های عمومی دولت در عمل است

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۴:۴۲:۴۴
کد خبر: ۵۰۰۳۳۳
محمود صوفی اظهار داشت، بخشداری ضمن رعایت قوانین و مقررات جاریه کشور، تعامل خوب و سازنده ای با شهرداری منطقه، دستگاه های اجرایی و امنیتی سطح بخش و تولیت دفتر آستان حضرت امام (ره) برقرار خواهد کرد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران بخشدار بخش آفتاب در جلسه ای که به هماهنگی و تبادل نظر در باره مسائل و مشکلات بخش آفتاب اختصاص داشت گفت: هدف ما نهادینه کردن سیاست های عمومی دولت در عمل است.

محمود صوفی در این جلسه که "غلامحسین آرام" معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران حضور داشت، ضمن ارایه گزارشی از آخرین اوضاع بخش آفتاب گفت: بخشداری ضمن رعایت قوانین و مقررات جاریه کشور، تعامل خوب و سازنده ای با شهرداری منطقه، دستگاه های اجرایی و امنیتی سطح بخش و تولیت دفتر آستان حضرت امام (ره) برقرار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش ، معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران پس از بحث و بررسی و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات موجود منطقه راهکارهای لازم را به منظور برون رفت از مشکلات مطرح شده و نیز زمینه سازی برای توسعه هر چه بیشتر بخش آفتاب و رفاه و آسایش مردم ، ارایه کرد.

در این جلسه که "قربانی" شهردار منطقه 19 تهران بزرگ، معاونان و شهرداران نواحی چهار و پنج منطقه 19 تهران نیز حضور داشتند، حاضران نظرات و پیشنهادات خود را به بحث گذاشتند که تصمیمات لازم در خصوص آن ها نیز اتخاذ گردید.

"محمود صوفی" معاون سابق برنامه ریزی و اداری مالی فرماندار اسلامشهر به تازگی  با پیشنهاد "عیسی فرهادی" معاون استاندار و فرماندار تهران، از سوی استاندار تهران به عنوان بخشدار جدید بخش آفتاب معرفی شده است.

بخش آفتاب در سال 1384 از ترکیب تعدادی از روستاهای شهرستان های اسلامشهر و ری در حاشیه ضلع جنوبی اتوبان آزادگان تشکیل گردیده و دارای حدود 180 کیلومتر مربع وسعت و حدود45 هزار نفر جمعیت است .

این بخش از شمال به اتوبان آزادگان ، از شرق به چهاردانگه و اسلامشهر، از جنوب به اسلامشهر وکهریزک و از غرب به باقر شهر و ری منتهی می‌گردد.

بخش آفتاب دارای 23 روستا است  که هفت روستا فاقد سکنه ، 16 روستا دارای جمعیت، 14 روستا دارای شورای اسلامی و هفت روستا توسط دهیاری مدیریت می‌شود .

از جاذبه های مهم این بخش قرار گرفتن حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهشت زهرا (س) در آن است وقسمتی از آزادراه تهران –قم که محل عبورمسافران خارجی فرودگاه جضرت امام خمینی(ره) و استان های جنوبی و غربی کشور است در این بخش واقع گردیده است.

با توجه به مصوبه شورا عالی معماری و شهرسازی در خصوص تشکیل شهر آفتاب در محدوده حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) حدود 32 هزار هکتار زمین به این موضوع اختصاص یافته که اکثر آن توسط معاونت محترم اداره املاک و مستغلات حرم مطهر  خریداری و تملک گردیده است.

پروژه های نمایشگاه بین المللی ، مجموعه دهکده المپیک ، مرکز آموزش حجاج ، موزه دفاع مقدس ، هتل ها و بازارهای بین المللی، دانشگاه ها و ... در این منطقه طراحی و پیش بینی گردیده است که تعدادی از آن ها همچون دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شاهد احداث گردیده و نمایشگاه بین المللی – موزه دفاع مقدس و مرکز آموزش حجاج در حال احداث است .

 

نظر شما