راه یابی نمایش "چیدا" از کوهدشت به جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۱۰:۳۸:۱۰
کد خبر: ۵۰۰۵۹۴
راه یابی نمایش چیدا از کوهدشت به جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر
بر اساس اعلام دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش «چیدا» کاری از گروه «تیتال» از کوهدشت به سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، کارگردان نمایش «چیدا» با اشاره به اینکه متن این اثر نمایشی توسط مسعود شاکرمی نوشته شده ، گفت: مسعود شاکرمی، محمدصدیق، نازنین بابایی، پویان درزی، سامان کرمی بازیگران اصلی نمایش «چیدا» هستند.

احسان ملکی افزود: طراحی صحنه را روح اله امامی عهده دار است و طراح حرکت به عهده رضا کشاورز است.

وی با اعلام اینکه تهیه کنندگی نمایش " سیده مریم حسینی" و سرپرستی گروه را " مینا سپهوند" عهده‌دار هستند، در خصوص سایر عوامل این نمایش گفت: طراح لباس (سمانه احمدی مطلق)، طراح گریم (تینا بخشی)؛ (طراح نور: علی کوزه گر) و موسیقی و طراحی صدا (علی سینا) هستند.

ملکی افزود: این سومین سال حضور پیاپی گروه تئاتر تیتال در فجر است.
وی ادامه داد: کسب جایزه در جشنواره تئاتر فجر در سال ٩٣ برای نخستین بار در تاریخ تئاتر لرستان افتخار بزرگی بود که توسط توسط این گروه و در بخش کارگردانی نمایش «هزار شلاق» رقم خورد.
کارگردان نمایش «چیدا» افزود: همچنین گروه نمایش "تی‌تال"به عنوان موفق‌ترین و موثرترین گروه نمایش در عرصه تولید تئاتر ملی سال ۹۳ انتخاب شد.
ملکی افزود: سال گذشته نیز نمایش "ترانه‌ای برای تو" نوشته و کار "امین ابراهیمی" از کوهدشت و نمایش "چر" نوشته ناصر حبیبیان و کارگردانی "احسان ملکی" از خرم‌آباد در بین ٣٥ اثر برگزیده بخش مرور سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشتند.
شایان ذکر است سال ٩٤ در بخش مسابقه تئاتر ایران، "احسان آنالویی" برای موسیقی نمایش "چِر" و در بخش «مسابقه تئاتر بین‌الملل» "امین ابراهیمی" برای بازیگری مرد، نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی،" روح اله امامی" در بخش طراحی لباس و "علی‌آقا حسین‌پور" برای طراحی بروشور نمایش « ترانه ای برای تو » نامزدهای کسب جایزه در این دوره از جشنواره بودند که در پایان نیز "‌امین ابراهیمی" و" علی‌آقا حسین‌پور" موفق شدند در مراسم اختتامیه سی‌ و‌ چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که ١٢ بهمن‌ماه ٩٤ در تالار وحدت تهران برگزار شد به عنوان نفرات برگزیده "نمایش‌نامه‌نویسی" و"بروشور" در بخش بین‌الملل انتخاب شوند.
 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه