مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام خبر داد :

رشد ۲۶ درصدی ورزش استان نسبت به سال ۹۴

۱۳۹۵/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۰۰۷۱۸
رشد ۲۶ درصدی ورزش استان نسبت به سال ۹۴
شوراها و شهرداری ها بخش عمده ای از خدمات رسانی به جامعه هدف ما را بر عهده دارند و قاعده این است که به کمک ورزش بیایند اما متاسفانه این قضیه امروزه کاملا برعکس شده و شهرداری ها و شوراهای شهر از ما درخواست حمایت و کمک دارند که این اصلا زیبنده استان و رویه ای مطلوب برای جامعه نیست .

به گزارش برنا- ایلام- بهروز حیدرزاده در نشست تخصصی نقش ورزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت و نشاط اجتماعی گفت :در سال 94 شاهد رشد چشمگیری معادل 83 درصد نسبت به سال 93 بودیم و امسال تا امروز 26 درصد نسبت به کل سال 94 رشد داشته ایم که این نتیجه تلاش و همراهی همه هیئت های ورزشی در استان بوده است و از همه فعالان ورزش استان کمال تقدیر و تشکر را دارم

وی افزود : جامعه ورزش بسیار گسترده است و با پشتوانه ای بسیار اندک و اگر کاری صورت میگیرد صرفا بر اساس علاقه اعضای هیئت های ورزشی است و تلاش ها با کمترین هزینه ها در حال انجام است .
وی ادامه داد : شوراها و شهرداری ها بخش عمده ای از خدمات رسانی به جامعه هدف ما را بر عهده دارند و قاعده این است که به کمک ورزش بیایند اما متاسفانه این قضیه امروزه کاملا برعکس شده و شهرداری ها و شوراهای شهر از ما درخواست حمایت و کمک دارند که این اصلا زیبنده استان و رویه ای مطلوب برای جامعه نیست .
حیدرزاده گفت : خواهش ما این است که حداقل برابر آنچه در قانون لحاظ شده عمل نمایند و همان ها را رعایت نمایند . امیدواریم در نشست های بعدی بتوانیم در خدمت شهرداران محترم و اعضای شورای شهر ها باشیم
مدیرکل ورزش و جوانان به ضعف بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه استان ما از منابع خدادادی زیادی بهره مند است و بهره برداری اقتصادی خوبی هم از آنها انجام می شود اما با عرض تأسف ورزش استان از این منافع اقتصادی بی بهره است و غیر از یک مورد در پالایشگاه گاز تقریبا حمایت خاصی از ورزش و تیم ها و باشگاههای ورزشی نمی شود .
وی افزود : خواسته جامعه ورزش است است که با توجه به وظیفه و مسئولیت اجتماعی که بنگاههای اقتصادی در هر منطقه دارند و سهمی که باید در راستای سلامت جامعه و مقابله با اسیب های اجتماعی ایفا کنند، در این حوزه ورود جدی داشته باشند .
حیدرزاده ضعف در آئین نامه ها را یکی دیگر از مشکلات موجود در فضای ورزش دانست و گفت : امروزه بحث واگذاری اماکن ورزشی و باشگاهها به بخش خصوصی در کشور در حال انجام است و در این حوزه تمام کشور با یک نگاه دیده شده است در حالی که با توجه به شرایط جغرافیایی و پراکندگی جمعیت و مسائل اقتصادی موجود در استان، اجرای کامل این ماده قانونی در ایلام منصفانه نبود و اعتراض ها و انتقادهای خود را هم اعلام کردیم اما چون به قانون تبدیل شده بود مورد پذیرش قرار نگرفت.
وی ادامه داد : تلاش ما بر ایناست که حداقل اماکن تخصصی در اختیار هیئت های ورزشی قرار گیرد تا بتوانند برنامه های تخصصی خود را پیش ببرند.
مدیرکل ورزش و جوانان همچنین از جلسات اتاق فکر هیئت های ورزشی گفت و توضیح داد : این جلسات با حضور اعضای هر هیئت ورزشی بصورت ماهانه برگزار می شود و موانع توسعه ورزش در استان و در آن رشته ورزشی مورد بررسی و شناسایی قرار می گیرد .
.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز