استاندار مازندران در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان خبر داد:

اولین مرکز نوآوری و فناوری کشور در مازندران راه اندازی می شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۰۹:۵۳:۵۱
کد خبر: ۵۰۱۰۲۷
اولین مرکز نوآوری و فناوری کشور در مازندران راه اندازی می شود
استاندار مازندران در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر مازندران گفت: اولین مرکز نوآوری و فناوری کشور در مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر مازندران در ساری از کار آفرینان به عنوان پیشتازان و پیشگامان عرصه تولید و جهاد اقتصادی یاد کرد و گفت: نوآوری و خلاقیت ریشه کارآفرینی است و تحقیقات کاربردی و پایه ای در همه زمینه ها می تواند موجب توسعه و پیشرفت گردد.

مقام عالی دولت در استان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در قالب بسته رونق تولید در مازندران را بیش از 350 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به 844 واحد تولیدی در بخش های صنعتی، کشاورزی و معدنی پرداخت شده است.

فلاح همچنین از وجود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در مازندران خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 500 واحد می بایست فعالیت کنند و بقیه از همان ابتدا تاسیس هم نباید راه اندازی می شدند.

استاندار مازندران از ایجاد حوزه های جدید اقتصادی و اشتغالزایی در مازندران به عنوان بخش دیگری از فعالیت ها برای این عرصه نام برد و گفت آی سی تی و آی تی از جمله ظرفیت های جدید برای این بخش به شمار می روند.

وی مازندران را برخوردار از زیرساخت ها در این حوزه دانست و ادامه داد: با امضای تفاهم نامه همکاری با 18 شرکت بزرگ کشور تولید محتوا و کار آفرینی در استان پیگیری می شود که تاکنون 14 شرکت فعالیت خود را در استان آغاز کرده اند.

فلاح از کارآفرینان به عنوان مجاهدان واقعی کسب و کار در جامعه نام برد و گفت که این افراد با پذیرش تمامی مخاطرات، فعالیت در این عرصه گام برداشتند.

وی افزود: در ایجاد اشتغال که همچنان چالش جدی جامعه به شمار می رود کارآفرینان می توانند نقش موثر و مهمی ایفاء نمایند.

استاندار مازندران تصریح کرد: 56 درصد اشتغال استان در حوزه خدمات است که باید کارآفرینان در این حوزه هم فعالیت نمایند .

وی به آموزش فنی و حرفه ای 70 هزار نفر در سال جاری اشاره کرد و گفت باید مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای توسعه یابد.

استاندار مازندران بر ضرورت توسعه شرکت های دانش بنیان در استان تاکید کرد و گفت: بنیاد نخبگان مازندران در حوزه فعالیت های علمی و دانش بنیان پیشتاز است و با موافقت بنیاد نخبگان کشور اولین مرکز نوآوری و فناوری مازندران به زودی راه اندازی می شود.

در جشنواره کار آفرینان برتر مازندران از هشت کار آفرین حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی و صنایع تبدیلی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

139510129957

139510128605

نظر شما