تفکیک درحوزه انتخابیه سلسله ودلفان/جمع نمایندگان لرستان به ۱۰ نفر رسید

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۱:۵۶:۵۶
کد خبر: ۵۰۱۱۳۷
تفکیک درحوزه انتخابیه سلسله ودلفان/جمع نمایندگان لرستان به ۱۰ نفر رسید
بر اساس کلیات طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، یک نفر به نمایندگان لرستان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،بر اساس کلیات طرح افزایش نمایندگان در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، یک نفر به نمایندگان لرستان اضافه خواهد شد.

بنا به این گزارش ،بر اساس این طرح به حوزه انتخابیه سلسه و دلفان یک نفر اضافه‌ شده و این حوزه به دو بخش: 1- “حوزه انتخابیه سلسله و بخش مرکزی با یک نماینده” 2- “حوزه انتخابیه دلفان و بخش مرکزی با یک نماینده” تقسیم می‌شوند.

گفتنی است استان لرستان در حال حاضر دارای 9 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که با افزایش یک نماینده، تعداد نمایندگان استان به 10 نفر خواهد رسید.

شایان ذکر است که بر اساس “طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها” تعداد افزایش نمایندگان مجلس در دوره آینده به این شرح است:خوزستان ۳ نماینده، آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختیاری و کرمان هر کدام ۲ نماینده، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران، مرکزی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، هرمزگان، همدان و یزد هرکدام یک نماینده.

همچنین طبق قانون هر 10 سال یک‌بار بر اساس میزان جمعیت، موقعیت سیاسی و جغرافیایی، تعداد نمایندگان مجلس حداکثر 20 نفر می‌تواند افزایش یابد.

نظر شما