مدیر امور آب و فاضلاب شرق شهرستان ری:

ساخت مخزن ۵ هزار متر مکعبی شهر قیام دشت پایان یافت

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۲:۳۲:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۱۷۰
مدیر امور آب و فاضلاب شرق شهرستان ری گفت:با ساخت این مخزن 5 هزار مترمکعبی، مشکلات آبی 50 هزار شهروند جنوب تهران به طور کامل برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، مدیر امور آب و فاضلاب شرق شهرستان ری با اعلام این خبر گفت : کارساخت این پروژه‌ی ملی از خردادماه سال نود و سه آغاز شد و پس از یک دوره توقف به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین منابع، هم اکنون با پیشرفت 100 درصدی آماده‌ی بهره برداری است .

   مسلم سلطانیان بهبود کمی و کیفی آب آشامیدنی شهر قیام‌دشت را از نتایج مهم ساخت و بهره برداری از این مخزن دانست و افزود:  با ساخت و بهره برداری از این مخزن 5هزار متر مکعبی افزون بر ارتقا و بهبود کیفی آب آشامیدنی شهروندان، زمینه لازم جهت تامین و انتقال پایدار و مستمر منابع آب فراهم می شود و دغدغه ی تامین آب در شبکه ی توزیع این شهر به طورکامل برطرف خواهد داشت.

  وی با اشاره به ضرورت و نیاز شبکه توزیع آب قیام دشت به ساخت و بهره برداری از این مخزن گفت: این مخزن، آب آشامیدنی 50 هزار شهروند قیام دشت را تامین خواهد کرد و مردم این شهر دیگر در زمان‌های اوج مصرف به ویژه در روزهای گرم سال شاهد کم آبی و یا افت فشار آب نخواهند بود.

   مدیرامور آب و فاضلاب شرق شهرستان ری با اعلام اینکه این مخزن با پیش بینی تامین آب آشامیدنی 150 هزارنفر ساخته شده است اظهار داشت: ساخت این مخزن با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی به سرانجام رسیده است و تا اسفند ماه سال جاری با ساخت و راه اندازی ایستگاه پمپاز و تاسیسات جانبی و همچنین اجرای خطوط جمع آوری و انتقال منابع آب به طول 3000 متر، به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

 

نظر شما