استاندار کرمان خبر داد:

راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۴:۲۵:۱۸
کد خبر: ۵۰۱۲۵۴
راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان
استاندار کرمان از راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان خبر داد و گفت: این نهاد با تکیه بر بخش غیردولتی کار خود را همچون مناطق جغرافیای هشتگانه اقتصادی در استان آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در شورای فرهنگی و اجتماعی استان که با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد، افزود: طرح نجات در استان با متمرکز شدن کلیه دستگاه های مربوطه در بحث کاهش آسیب های اجتماعی اجرا شد و توفیقاتی حاصل گردید.

وی از راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان خبر داد و یادآورشد: بخش غیردولتی اقدامات خودجوش در این زمینه انجام می دهند لذا با راه اندازی این مرکز می توان خدمات و دستگاه ها را متمرکز کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه چشم اندازی برای آینده استان کرمان در حوزه آسیب های اجتماعی باید دیده شود، خاطرنشان کرد: حوزه اجتماعی همچون حوزه اقتصادی باید متولی داشته باشد و یک هدف مشترک را با استفاده از توان بخش غیردولتی دنبال نماید.

رزم حسینی از اعلام آمادگی چندین موسسه خیریه برای مشارکت در راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: آمار آسیب های اجتماعی در کشور فزاینده است که در این راستا می توان خدمات دولت را که هم اکنون به صورت جزیره ای عمل می شود، در این مرکز متمرکز نمود.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور قرار است نسبت به راه اندازی سازمان اجتماعی اقدام و به استان ها ابلاغ نماید، گفت: پیش از ابلاغ دستورالعمل ها از پایتخت، طرح راه اندازی مرکز فرماندهی کاهش های اجتماعی طی مدت یکماه بررسی و سپس به صورت منسجم در استان عملیاتی می شود.

استاندار کرمان با تاکید براینکه مرکز فرماندهی کاهش های اجتماعی در استان یک نهاد هماهنگ کننده است، نه اجرایی، افزود: این نهاد با تکیه بر بخش غیردولتی و بدون هزینه دولتی کار خود را همچون مناطق جغرافیای هشتگانه اقتصادی در استان آغاز خواهد کرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه برخلاف نظر عده ای، ما امروز با تکثیر مدل موفق اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج در سراسر استان، فقر و جهل اقتصادی را فروخته و محو کردیم، نه دولت را، خاطرنشان کرد: آسیب های اجتماعی در جامعه وجود دارد و در کاهش آسیب های اجتماعی تنها یک سازمان بدلیل حجم بالا توان این کار را ندارد لذا راه اندازی این مرکز می تواند حداقل وضعیت موجود را حفظ کند.

وی با تاکید براینکه برای حل مشکلات بحرانی باید همه دستگاه ها بسیج شوند و حرکت جدید و جهادی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در استان آغاز شود، یادآورشد: استان کرمان ظرفیت کارهای جدید و جهادی را دارد و امروز همه مدیران این نوع حرکت ها را پذیرفته و در این راستا گام بر می دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز