استاندار قزوین :

جذب نیروهای بومی استان برای اشتغال در اولویت باشد

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۱۳:۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۰۱۴۲۲
جذب نیروهای بومی استان برای اشتغال در اولویت باشد
استاندار در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: در ایجاد اشتغال باید استفاده از نیروهای بومی استان و مهارت آموزی جویندگان کار در اولویت برنامه مسئولان قرار گیرد.

"فریدون همتی" در جلسه کارگروه اشتغال استان که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: باید مهارت آموزی نیروهای جویای کار در دستگاههای اجرایی جدی گرفته شود و اگر دغدغه اشتغال داریم باید نیروها هم توان کار تخصصی را داشته باشند.

استاندار بیان کرد: برخی از نیروها توقع بالا دارند و حاضر نیستند در بخش کشاورزی و یا یک واحد صنعتی کار کنند و انتظار دارند یک مسئولیت پشت میزی بگیرند و این روحیه به هیچ وجه با شرایط کشور سازگار نیست و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: باید نیروی جویای کار برای هر شغلی آماده باشد تا بتوانیم به همه نیازها پاسخ دهیم و اگر کسی دنبال یک شغل خاص باشد مشکل خواهیم داشت و انتظارات برآورده نخواهد شد.

همتی اظهارداشت: باید نیازهای امروز و آینده کشور در رشته های مختلف شناسایی و به دانشگاهها اعلام شود تا پذیرش و تربیت نیرو بر اساس نیازها باشد و اگر کسی فارغ التحصیل شد بیکار نباشد.

استاندار یادآورشد: مسئولان وظیفه دارند تا بستر آموزش و مهارت آموزی همه نیروهای جویای کار را فراهم کنند و رسانه ها و دستگاههای فرهنگی با اطلاع رسانی ایجاد مطالبه گری کنند تا بتوانیم نیروهایی توانمند که بتوانند خدمات لازم را ارائه کنند در اختیار دستگاهها و واحدهای جویای کار قرار گیرند.

وی اضافه کرد:متاسفانه همچنان نیروهای جویای کار دنبال کار دولتی هستند در حالیکه درحال حاضر دولت به حد کافی بزرگ شده که دیگر قادر به تامین هزینه های جاری خود نیست و باید با کاهش تصدی گری همه امور را به بخش خصوصی واگذار کند تا کارها سامان یابد.

همتی گفت: مسئولان کشور اعم از وزیر، نماینده، استانداران و فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی باید نگاه همه جانبه و کلان به موضوعات داشته باشند و هوشمندانه برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند و با نگاه عالمانه امور را جلو ببرند.

وی اضافه کرد: نگاه ما هم به مسائل و ایجاد اشتغال و نرخ بیکاری هم باید واقع گرایانه و منطقی باشد تا مسیر را اشتباه نرویم.

استاندار ضرورت جذب نیروهای بومی را یادآورشد و گفت: برای حل مشکلات بیکاری در استان باید اولویت کارخانه ها و دستگاههای اجرای جذب نیروهای بومی باشد البته چون استانی مهاجر پذیر هستیم ناخودآگاه نیروهای غیر بومی را هم باید بکار بگیریم اما در شهرستانها بویژه باید نیروهای بومی را مشغول به کار کنیم.

وی از تلاش مجموعه مدیران در کاهش بیکاری تشکر کرد و اظهارداشت: مسئولان ما وقت ورزش و استراحت و استخر و والیبال ندارند و شبانه روزی تلاش می کنند تا عقب ماندگی ها جبران شودو از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم تا کارها پیش برود.

استاندار بیان کرد: با همه توان و استفاده از ظرفیت های موجود تلاش می کنیم کارها سامان یابد و خوشبختانه در بسیاری از شاخص ها مانند طرح بهین یاب، ایجاد اشتغال، توسعه روستایی و سرشماری در رده های دوم تا پنجم هستیم که جای تقدیر دارد.

وی گفت: دولت با همه محدودیتها مبلغ دو هزار میلیارد تومان در اختیار صندوق توسعه ملی قرار داده تا به عنوان سرمایه در گردش برای واحدهای صادرکننده هزینه شود که باید از این ظرفیت هم استفاده شود.

استاندار تصریح کرد: از فرمانداران شهرستانها انتظار داریم با رصد کارهای انجام شده نسبت به اشتغال نیروهای بیکار خود اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز